< Tilbake til oversikten

Kan noen hjelpe meg? (Ang. karbohydrater i sjokolade)

Stilken sa for siden:

Ut i fra dette, kan dere se hvor mye karbs det er i denne skjoladen?

Gerd sa for siden:

2 gram :)

Du kan trekke fra sukkeralkoholer fra totalen.

Stilken sa for siden:

:sikle::w00t::roert:

sjokolade:love:

Tusen takk, da skal eg lage kake i morgen:D

Maimor sa for siden:

Og hvilken sjokolade er dette?

Elmira86 sa for siden:

Ja, det lurer jeg og på. Og hvorfor kan man trekke fra sukkeralkoholer? Hva er det?

Gerd sa for siden:

Sukkeralkoholer er kunstig søtstoff, som ikke tas opp i kroppen :)
Søk på det og du finner god info og forklaringer :ja:

Iset sa for siden:

Rettelse, det er naturlige søtstoffer (hvertfall de fleste). :D
Bare husk, og det kan ikke gjentas ofte nok, at de færreste kan spise mye av disse sjokoladene og godteriet, for sukkeralkoholier gir ofte diaré og magesmerter i visse doser. Jeg tåler Cloetta bedre enn Cavalier, merkelig nok. Men så smaker Cloetta (og Anthon Berg) mye bedre også da.

Stilken sa for siden:

Den er fra sukkerfritt, skak ha den i en kake så det blir jo ikke noe jeg skal sitte å gaffle nedpå:D

Elmira86 sa for siden:

takker for god informasjon:)

Elmira86 sa for siden:

Er det noen som vet hvor man får tak i denne sukkerfrie anthon berg sjokoladen??

Gerd sa for siden:

Mener den er utgått. Det er laget egen tråd om det. Søk, så finner du den nok :ja:

:)

Jente 1980 sa for siden:

Når vi alt snakker om sjokolade... Har den Cavalier sjokoladen med Moka, dark. Der står det 3 g karbo per bar. Betyr det hele sjokoladen, eller per "bit" !???? Er veldig usikker på det. Sjokoladen er en liten sak på 42 gram...

Ella-A sa for siden:

Anton Berg sjokoladen er utsolgt ja. Jeg var på raid her i byen når den ble utsolgt, tror jeg har rundt 20 sjokolader i en boks på boden :D

Bee sa for siden:

Iset: Cloetta??? Hvooor? :lol:

Fnutte sa for siden:

Jeg kjøper stort sett Cloetta. Kjøper den på Coop prix. Sist jeg var i Sverige kjøpte jeg den på EuroCash. Der har de også en med Crisp og den er bare sinnsykt god. Smaker som ris-sjokolade :sikle:

Iset sa for siden:

Cloetta har jeg sett mange steder, sist på Obs. Stor rød plate. Crisp har jeg aldri sett, det høres jo fantastisk ut.

Bee sa for siden:

Jeg må visst på leting. :D

Jente 1980 sa for siden:

Prix og Obs har coletta sjokoladen her i Tromsø! Helsekostkjeden Life har godt utvalg i sukkerfri sjokolade! En nyyydelig mørk sjokolade har dem, men den blir jo ikke like "søt" som Coletta sin da:p Husker ikke i farta hvilket merke...

Stilken sa for siden:

coletta sine er DIGG da, og den mørke har jo bare 1 karb pr 100 gram:D sånt liker vi ja

Yonah sa for siden:

Hæ? Jeg har en i skapet nå, den inneholder 10karber pr 100g... Du mener cloetta sin?

Stilken sa for siden:

ler...
skrev feil, hadde junior som svima rundt her

jhelenh sa for siden:

hei:)
kan denne sjokoladen spises??
kabrohydrater 52,3 gr, lactose 9,5gr, lactitol, 38,9 gr.

Camilla82 sa for siden:

Jeg kjøper aldri den ihvertfall, for mener å huske at det var maaange karber i den :confused:

Yonah sa for siden:

10 karber er ikke så galt, det er jo ikke meningen man skal spise hele på en gang heller da;) Jeg foretrekker cloetta sin, liker smaken på den best og jeg spiser maks en stripe, som oftest 1-2ruter...

Fnutte sa for siden:

Ja det er litt mere karbohydrater i Cloetta sin enn en del andre. 13gram pr 100. For min egen del synes jeg denne smaker mye mer som ordentlig sjokolade og spiser heller litt mindre av en som smaker godt, enn å spise mer av en som er mindre god. Jeg får heller ikke så fort luft i magen av denne som av de andre. Det er vel smak og behag som allt annet :)

Camilla82 sa for siden:

Jeg unngår den jeg, blir kvalm og løs i magen av den;)

saxpia sa for siden:

Hva med Green&Black-sjokoladene? Noen som har erfaring med disse?

Så de på helsekosten, og hun som jobba der sa de var bra for lavkarbo, uten at hun kunne forklare hvorfor ...

Carisma sa for siden:

Tror de har en sukkerfrivariant, ellers er det kanskje det at de er mørke... Men de er svindyre!

Mandy81 sa for siden:

Hei, er ny her.. så skjønner ikke helt forskjellen på karbohydrater og karber i en sjokolade.. kan noen forklare meg :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Karber er forkortelse for karbohydrater. Altså er det det samme.

Jabba sa for siden:

Cloetta sin sjokolade uten sukker - finnes den altså i en mørk variant også? På min nærbutikk selger de bare melkesjokoladen med 13 gr karbs men hvis denne finnes i en mørk versjon kan jeg be dem om å ta den inn......Noen som har bilde av den mørke sjokoladen ?

Maimor sa for siden:

Hvilke butikker selger Cloetta da? Jeg har ikke funnet den noen steder.

grotingeling sa for siden:

Ser at noen av Stormarked Rema 1000 butikker har, og har også sett dette merket hos de store ICA-butikkene

Mandy81 sa for siden:

Okey, da er jeg med. Takk :)

Jente 1980 sa for siden:

Her i Tromsø er det Prix og Obs som selger Coletta sjokoladen! Men har enda ikke funnet den mørke varianten, anyone?

Maimor sa for siden:

Takk, fant den selv på Smartclub og OBS.

Jabba sa for siden:

Å FYTTI KATTA!!! Fant den mørke Cloettaen på en KIWI butikk her hvor jeg bor og den smakte alldeles for j****g! Skikkelig Zalo smak som satt igjen leeeenge etter biten var tygget og svelt.
Nei, dette var ikke noe for meg! Savner Anton Berg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.