< Tilbake til oversikten

Hva spiser du når du skal kose deg?

maxima sa for siden:

Jeg er så snopesyk, før jeg slanka meg så spiste jeg sjokolade og andre godiser flere ganger i uken, kanskje daglig.
Nå er jeg så redd for å putte slikt i munnen, får bare dårlig sammvittighet ut av det.
Men hva spiser du når du skal kose deg?
Jeg er glad i frukt\nøtter\grønnsaker..Nøtter er ikke så veldig sunt??
Har slukt en tur miks med sjokolade for ikke så lenge siden (Den inneholder faktisk mindre KCAL enn den med frukt?!) men den inneholdt altfor mye uansett.
Frukt og grønnsaker blir kjedelig i lengden - rett og slett.
Noe snacks du vil anbefale? Som man helst ikke legger på seg ut av med en gang.
Noe digg ;)

arnakristin sa for siden:

Vanskelig og anbefale hva du kan kose deg med når du ikke har noe kostholdsfilosofi.
Jeg går på ketolysekuren og passer jeg på å spise nok fett i løpet av dagen så blir jeg overhode ikke snopesjuk… søtsuget forsvant rimelig fort. Enkelte får et fortsatt søtsug om de bruker søtningsmiddel.
Sukkerfritt godteri inneholder ofte søtningsmidler som enkelte får mageproblemer av, som for eksempel maltitol.
Noen spiser litt nøtter mens for noen så stopper vektnedgangen når de spiser nøtter. For de som er på lavkarbo så kan man spise noe bacongull, fete oster, osteskiver og kjøttpålegg rullet sammen, baybell, rå grønnsaker og rømmedipp…
Sukkerfri gele, for eksempel Heistad, halver mengden vann og ha i en boks pisket krem så har du fromasj.
Frukt inneholder masse fruktsukker og i noen lavkarbo kostholdsretninger skal man holde seg helt unna mens andre retninger kan man spise det i beskjedne mengder.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.