< Tilbake til oversikten

Jeg gjør visst noe feil

Hannehk sa for siden:

:( Jeg begyte på Ketolyse kuren for snart et år siden. Jeg har hatt flotte resultater og til jul i år hadde jeg gått ned 20 kilo! Da tok jeg en pause frem til slutten på februar også startet jeg igjen. Denne gangen har det vært sinnsykt vanskelig å ikke sprekke og jeg har hatt flere ufrivillige sprekker. Vekten har nemlig ikke rikket seg et gram! Jeg spiser fett, jeg spiser grønnsaker, jeg spiser når jeg er sulten, men nei ingen resultater...:mad:
Hva er det jeg gjør galt?? En typisk dag kan se slik ut for min del:

Frokost: egg og bacon eller omelett
Lunsj: salat med fetaost i olje og noen ganger avocado
Middag: kjøtt eller fisk med lovlige grønnsaker enten kokt eller stekt i meierismør eller vi har en av oppskriftene herfra lavkarbo
Kvelds: av og til ingenting men for det meste omelett (da blir det lett og ha restene til frokost dagen etter)

Jeg har aldri målt eller veid noe, men dette har fungert i minus 20 kilo så jeg har i grunnen ikke tenkt noe over det heller. Jeg begynner også å bli litt matlei. Det går mye i det samme føler jeg og kanskje er det derfor jeg sprekker?
Bør jeg begynne å telle karbene? og hvordan kan jeg gjøre dette uten at det blir et ork????

Alkazelters sa for siden:

For lite fett kan føre til at det er lett å sprekke. Dette med å ta pauser tror jeg heller ikke er det lureste. Finn et kosthold du kan leve med resten av livet!

Hannehk sa for siden:

Har funnet kostholdet jeg vil leve med resten av livet, men det blir anbefalt at man tar en pause fra ketosen etter 6 mnd. Jeg valgte og følge den anbefalingen, men levde så mye lavkarbo som mulig..

Alkazelters sa for siden:

Ok. Har du mye mer du skal ned enn de 20 kiloene? Det går jo meget senere jo nærmere du kommer idealvekten. Jeg tror fortsatt du skal øke fettinntaket litt, det pleier å skape mindre trang til å skjeie ut med syke greier!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.