< Tilbake til oversikten

Vann

sara sa for siden:

Hei, jeg vet at vann er viktig,- men jeg føler at jeg får helt overanstrengt blære av det! De siste ukene har jeg våknet HVER natt klokken 4-5 og må tisse,- og får ikke sove igjen etterpå. Grunnen til at jeg ikke får sove igjen, er vel fordi jeg irriterer meg sååå mye over å våkne hver eneste natt, men like fullt utrolig irriterende! (Og jeg føler meg jo ikke akkurat opplagt heller, når jeg mister 2-3 timers søvn hver/annenhver natt.)

Jeg prøvde en periode og drikke mellom2 og 2,5 liter vann hver dag,- det er heeeelt uaktuelt. Trodde blæra vente seg til høyt væskeinntak etterhvert jeg? Tydeligvis ikke min. De siste dagene har jeg drukket rundt 1,5 liter, og jeg må også slutte med vanninntaket i 17-18-tiden på ettermiddagen. DA får jeg sovet til 06 ca, uten å bli vekket av min aktive blære.

Blir dette altfor lite vann? Leser jo så mye om at ved både slanking og sunn livsstil generelt at det ideelle er å få i seg ca 3 liter hver dag... Dessuten sliter jeg ofte med forstoppelse, så tarmen min har jo veldig godt av mye vann. Jeg følger ikke ketolyse, men spiser lavkarbo.

nalana sa for siden:

Har samme problemet, bortsatt fra at jeg er sovner lett igjen, slik at det ikke blir et stort irritasjonsmoment. Tror jeg drikker nærmere 3 liter pr dag, og er tissetrengt så å si heeele tiden. Glad jeg ikke er på jobb hver dag.

sara sa for siden:

Aarghh, jeg orker ikke holde på sånn. Opp både 1,2 og 3 ganger hver natt, i tillegg til å være mer eller mindre konstant tissetrengt på dagtid på kontoret,-det er slitsomt! Jeg må virkelig droppe så mye vann tror jeg, og fylle på med linfrø og lactulose dersom tarmsystemet protesterer...:confused:

Yonah sa for siden:

Prøv å drikke mesteparten av vannet på dagen og mindre på kvelden, se om det hjelper.
Selv synes jeg 2-2.5liter vann er lite. Jeg har alltid drukket minst 3 liter vann og har alltid siden jeg var liten vært oppe på do minst en gang hver natt. Herlig å være høygravid og måtte på do hver halvtime;) Jeg har lært meg å sovne igjen jeg da.
Men det kan være at du bør prøve å få i deg det vannet på morningen og mindre utover kvelden. Start dagen med et glass vann, drikke vann igjen før frokosten og et glass vann under frokosten, og vips, du har fått i deg mellom 5 og 8dl vann.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.