< Tilbake til oversikten

Sukrin?

kamp sa for siden:

Er sukrin tillatt på eurodietten?

I fase 2 eller 3.

Areola sa for siden:

Det står ingenting om det, såvidt jeg vet..
men med tanke på at sukrin ikke skal påvirke blodsukkeret i det hele tatt, og at produktene inneholder både fruktose og aspartam, ville jeg kjørt på med sukrin.

scartz sa for siden:

Jeg skal begynne i fase 1 da, der er det jo strengere.. men legen sa jeg kunne bruke suketter, men kun i tablettform! Vet ikke om det var noe å bli klokere av men..! :p

sweet sa for siden:

Jeg ville tro du kan bruke sukrin i fase 2 og 3 - muligens ikke fase 1, men for å være helt sikker kan du jo ringe lindbergklinikken og spørre de.

Jeg fant denne siden om sukrin:
www.funksjonellmat.no/sukrin-sporsmal.php

Her står det at sukrin er velegnet ved lavkarbo-kosthold, og for alle som vil unngå unødvendige karbohydrater.
Men for å være helt sikker ville jeg ha klinikken uansett. :D

sunroad sa for siden:

nå har jeg bare vært i fase 2 og 3 og fikk beskjed på Lindberg klinikken om å bruke splenda.....

scartz sa for siden:

Jeg bruker sukrin både i tablettform og strø. Har ikke falt ut av ketose eller mistet vektnedgang.. Men nå spiser jeg selvfølgelig i veldig små mengder!

Mara sa for siden:

Hva med stevia da? Det må vel være lov i forhold til dietten? ( :mad:men forbudt å selge i Norge selv om det har vært brukt i evigheter i andre land) Og helt naturlig! Jeg har bestilt fra USA ( :D det er lov!) og brukt det litt uten å spørre, er veldig fornøyd.
Men jeg har skjønt at ikke alle produktene er like gode på smak og like lette å bruke. "Steviva Blend" fra [url]www.steviva.com[/url] kan ihvertfall anbefales.

www.stevia.no/

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.