< Tilbake til oversikten

NY og trenger råd

Trude123 sa for siden:

Hei, jeg starter opp med Lavkarbo diett nå, og lurer på hva som er essensen i denne kuren? Kan jeg ubegrenset spise det jeg ønsker av lavkarbomat, el er det maxinntak pr. dag? Evt hvordan fordeler jeg måltidene mellom fett, proteiner og karbo (om jeg i det hele tatt skal ha noe av dette)? Jeg er takknemlig for alle råd dere kan gi meg:)

whynn sa for siden:

jeg kommer å te og følge med på denne tråden.... lurer på veldig mye av det samme.. men også hvor mange karber er "tillatt" om dagen..? må vel ha noen? eller?

aldrimerjollycola sa for siden:

dersom du skal ha en generell lavkarbodiett, varierer jo antall gram kbh fra forskjellige personer og kurer.
jeg var på ketolyse i overkant av to mnd, og det er "ekstremt" med 15 g kbh om dagen. dvs forsiktig med ikke bare potetet, men feks også løk og tomater.
nå spiser jeg mer lavkarbo, og unner meg så mye løk og tomat jeg bare vil! spsier ikke brød eller mel/korn, eller ris. unner meg en potetbit en skjelden gang.
hvor mange kbh dette er om dagen, vet jeg sannelig ikke, orker ikke å veie og regne lenger!
det viktigste er å kutte ut de mest "synlige" karbene.
men mange på lavkarbo tar vell max 50 g om dagen, mener jeg å huske!
lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.