Har insulinresistens og veier 15 kg mer enn jeg ønsker, så jeg har lagt om kostholdet og lever stort sett sunt og greit. Spiser masse grønnsaker og holder meg unna det meste av karbohydrater. Pleier ofte starte dagen med en porsjon havregrøt, men de siste dagene har jeg latt være og heller spist grønnsaker o.l.
Jeg går på Reductil og har brukt det ca 1 uke nå, ettersom jeg ikke har gått noe særlig ned selv om jeg har levd på dette kostholdet siden januar.
Vanligvis spiser jeg 5 ganger om dagen, men i går spiste jeg 4 ganger. I natt våkna jeg flere ganger fordi jeg var så sulten. Greide holde ut, og håpet det skulle gi seg da jeg tok Reductilen i dag morges (den skal gi metthetsfølelse). Frokosten i dag besto først av noen mandler. Så litt ost, mens jeg ventet på at grønnsaksmåltidet skulle bli klart. Jeg kokte grønnsaker i krønsja tomater, med bønner og litt søtpotet.
Men... selv om jeg har spist dette et par ganger nå (jeg lager mye så jeg kan bruke det til flere måltider), er jeg stadig like sulten. Det gnager. Jeg drikker vann som bare det, men er likevel sulten.
Hva slags filisofi følger du siden du kan spise bønner? Det er jo ganske karbohydratrikt...
Jeg har bare peil på den slags lavkarb med maks 40 karber, og da spiser man seg mett på fett..
Jeg hadde blitt kjempesulten om jeg skulle spist bønner og søtpotet, det er masse sukker og sender blodsukkeret rett opp og rett ned igjen, og gir meg sultfølelse.
Kjøp eller lån deg en bok om en bestemt filosofi, les HELE boka og følg den til punkt og prikke.
Hvor er fettet?
Du blir ikke mett lenge av bare grønnsaker!!!
Bønner og søtpotet er vel heller ikke lavkarbomat?
Du skal spise deg passe mett HVER gang du er sulten. Dette er ikke noe lavkalori- opplegg!!!:p
Helt personlig ville jeg droppet Reductilen (har brukt den leeeenge selv) og heller satset på ketolyse!!!
Jeg mistet totalt nattesøvnen og fikk fullstendig forstoppelse av Reductil. Det uten å gå ned mer enn et par kilo den første uken.
Det står lavkarbo i filosofiboksen din!:p
Vil anbefale å velge en filosofi og sette deg ordentlig godt inni den!
Mye lettere å holde styr på og mye lettere for oss andre å gi råd!:)
Søtpotet inneholder mer enn 20 karber pr 100 g, ikke akkurat lavkarbo, mao!:nei:
Dersom du går for lavkarbo/ketolyse, kan du nesten ikke få nok fett!;)
Må bare si at på Fedon kan man godt spise bønner. Til tross for at de inneholder karbohydrater har de lav GI og sender IKKE blodsukkeret rett til værs. Søtpotet vet jeg ikke noe om.
Ja, man kan spise bønner på fedon, men man skal sette sammen måltidene riktig. Og det høres ut som om hovedinnlegger ikke vet hvordan hun skal sette sammen måltidene, eller har bestemt seg for en filosifi.
Søtpotet inneholder mere sukker enn vanlig potet.
Enig med deg, bønner kan man spise på Fedon.
Bønner var noe av det "som berget" meg da jeg spiste etter Fedons råd. Ble mett av de, og slapp unna de store svigningene i blodsukkeret. Gikk ned veldig mange kilo, og trivdes godt på kostholdet :-)
Okay, jeg er kanskje litt vinglete og ikke helt sikker på hva jeg følger. Mulig det passer best med Lindberg, det var det jeg satte først, men så endret jeg fordi jeg trodde "lavkarbo" bare var en generell betegnelse. Er helt ny her, så jeg har ikke fått sett så mye på alt som står her.
Jeg tror Fedon er det jeg skal satse på. Har boka og skal jaggu sette meg ned og lese mer i den, er en stund siden nå.
Kostholdet mitt er stort sett basert på tips fra ernæringsfysiolog som jeg var hos pga jeg har insulinresistens. Der ble bønner og linser nevnt som god proteinkilde. Jeg fikk vite jeg bør spise 450 g grønnsaker om dagen og minst mulig proteiner. Det er det jeg følger, vet ikke hva det kalles?
Eh.. mye proteiner og minst mulig karbohydrater, mener jeg. Sent på kvelden. :-S
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.