Tror jeg har sett en tråd her inne før med tips til mat på telttur eller lignende. Finner ikke noe nå når jeg søker, så lurer på om noen har tips til mat, så man kan spise noenlunde lavkarbovennlig på telttur?
Det eneste jeg har tenkt på så langt er hermetisk bogskinke, men kan bli litt ensformig med bare det :-)
Protein 16,8 gram
Karbohydrater 0 gram
Fett 7,2 gram
*Salater vil jo holde seg frisk i noen dager (med mindre vi snakker tropetemperaturer) *Kjøtt i marinade (klar til å grilles) Eller ferdigstekt kjøtt og ferdiggrillet kylling. *Oppskåret LK-brød. *Egg (regner med dere har med stormkjøkken)
Alle har bare 3 karber pr 100gr. I kjøttbollene er det litt potetmel og sånt. I soddet er det litt gulerot o.l. Du kan se her : www.terina.no/produkter/category11111.html
Pizza fyllet er godt som pålegg. Og kan brukes som basis for gryterett.
Regner med at dette er telttur a la fjelltur hvor alt må bæres med seg hele veien og ikke telttur med bilen rett utenfor?
Hermetikk er tungt å bære på og inneholder mye du ikke er interessert i å bære på, så som vann, salt og sukker.
Jeg ville nok ha satset på fetest mulig varer som gir mest mulig energi pr vektenhet.
Avocado er mitt beste tips i tillegg til egg og bacon. Og spekepølse, kanskje. Speket eller røkt mat holder seg en stund utenfor kjøleskap.
Spekepølse holder seg, små tuber med majones holder seg i kortere perioder i romtemperatur. Rå egg tåler romtemperatur noen dager. Du trenger jo ikke å kjøpe 18 eg på en gang, siden du har tilgang til butikk.
Skal dere overnatte på campingplass? Isåfall er det sjelden problemer med å ha med kjølebag og kjøleelementer og fryse ned de hver natt, ha to sett med kjøleelementer. Slik gjorde alltid vi når jeg var liten, og mannen og jeg gjorde det på vår siste telttur.
Vi kommer til å satse på det til sommeren også.
Det meste funker. VI skal på ferie med sondebarn vi, det går nok også bra, selv om vi må planlegge litt nøyere og ha med ekstra utstyr om vi ikke får ladet ernæringspumpa osv. Men det meste går.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.