< Tilbake til oversikten

Rumlinger og luft i magen

Egg hver dag sa for siden:

Jeg har nå gått på lavkarbo i en uke og bruker magnesiumtabletter. Har MYE rumlinger i magen og en del mer luft enn tidligere. Er det kostholdet eller kan det være magnesiumtablettene som magen min ikke helt liker. Jeg har også unnet meg litt snop med søtningstoffene maltitol og mannitol, noen med erfaringer?

Distrea sa for siden:

Her er jeg 100% sikker på at synderen er maltitol og mannitol. Uten det skal du se at magen din blir bedre enn noen gang før :D

Skautrollet sa for siden:

Magen min er bedre enn noensinne med lavkarbo, men søtstoff parkerer meg på det lille rommet... med påfølgende besøksforbud.
R U M L E. . .

Prøv å styr unna så skal du se det retter seg;)

Hadde et håp om det ikke var søtningsmiddlene som gjorde det. Det blir knalltøft å klare seg uten noe godt (les: snop) i helgene.

nalana sa for siden:

Kjøp veldig mørk sjokolade uten kunstig søtning heller. Hvis du ikke liker mørk sjokolade så godt, så kan du blande den med fløte, delfiafett, smør og annet du liker, f.eks. nøtter. Da kan du spise ganske mange biter uten å få i deg noe særlig sukker. Jeg mener det må være bedre med bittelitt sukker enn kunstig søtning uansett. Jeg har nettopp lagt inn oppskrift på slik sjokolade. ;)
Geniale sjokoladebiter tror jeg tråden heter.

Tusen takk for tipset. Skal absolutt prøve den blandingen, hørtes kjempegodt ut. Det kan bli redningen i helgene. Hvordan blir konsistensen på de sjokoladebitene?

Hillelille sa for siden:

Jeg liker å tro at sånn lyder og rumlinger som kommer fra magen, bare er kroppen som driver å gjør rent der inne etter årevis med forfall ;).

Skautrollet sa for siden:

Haha! Lyden av høytrykksvasker og støvsuger:D:o

Nå har jeg prøvd disse geniale sjokoladebitene og de var kjempegode. Første biten jeg tok kjente jeg smøret veldig godt men etter første bit så bare elsker jeg dem. Tror det vil bli redningen min mer enn en gang.
Jeg har nå gått på lavkarbo noen uker og testet ut en del mat med tilsetning og funnet ut at jeg reagerer på tilsetningsstoffet maltitol. Jeg kan spise veldig små mengder, men tror nok at jeg heller vil prioritere litt sjokolade. Har heldigvis ikke reagert på funlight saft enda, så jeg kan spise gele i helgene.:)

Lemen sa for siden:

Jeg reagerer også veldig på maltitol, men har ingen problemer med andre søtstoff, heldigvis. ;)

De sjokoladene så gode ut Nalana, takk for tips, skal nok prøve ut de. :D

saxpia sa for siden:

Det er det aspartam i, og det er heller ikke et veldig heldig søtningsmiddel ... I tilfelle du ikke var klar over det. Er du klar over det, men alikevel benytter deg av produkter med aspartam i, så bare overse dette svaret ;)

Kroppen min tåler heller ikke maltitol. Spiste godteri med det i i går, og i natt har bare vært helt forferdelig. Rumling og luft er én ting, men de smertene:eek: Så jeg kommer også til å holde meg til sjokolade og bacon crisp framover.

Det er ikke bare enkelt å gi opp alt fra det søte liv, men vi venner oss til det og vinner kampen til slutt ;)

Liv:) sa for siden:

Hva er problemet med aspartam?

Liv:) sa for siden:

Tusen takk! :)

nalana sa for siden:

Har visst glemt denne tråden jeg. Nå vet du jo selv hvordan konsistensen er. Selv synes jeg den er veldig bra, og er glad for at flere liker disse "sjokoladebitene".:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.