< Tilbake til oversikten

Skremmende sulten

barash sa for siden:

Heisann alle sammen, og Kjempetakk til alle brukere og moderatorer på dette forumet da jeg etter å ha lest side etter side her i 8-10 timer igår bestemte meg for å starte på lavkarbo :)

Men, over til det som bekymrer meg litt akkurat nå. Har i skrivende stund vært våken i 14 timer og føler jeg har spist laangt mere enn det som er normalen for meg. Hittil er det blitt

ca 500g ren kylling
5 egg
5 strips med skogsbacon
1-2 skiver norvegia over hvert egg
alt stekt i smør
3,5-4 liter vann

og vært etpar snarturer ute på rollerblades/in-liners for å få opp pulsen litt, derav vanninntaket.

Siste måltid var ca 30 minutter siden; 3 egg, ca 100g kylling og 3 strips bacon og jeg er Skrubbsulten, føles nesten som i militæret etter en dag med tur i marka uten mat, kun vann.

Er dette bare kroppen min som skriker etter karbo, ettersom det er det den har blitt godt vant med de siste 30 årene? Eller er tingen her å pøse på med litt kylling i Masse (hjemmelaget) fløtesaus eller noe helt annet igjen.

Blir jaggu forvirra av signalene kroppen sender nå :rolleyes:

Fungirl sa for siden:

Først av alt så ville jeg funnet ut hva som er målet mitt, og hvilken kur/filisofi som passer mitt behov.
Det som du har listet opp ligner på Skaldeman. Du har ingen grønnsaker i ditt kosthold og det bør du ha hvis du ikkje velger en ekstrem versjon av skaldemann.

Dessuten er det vanlig å bli sulten når man legger om kosten, velger du ketolysekuren skal du kjøre på med fett og da blir du heller ikke sulten.

men som sagt, finn din vei først, for å mikse ting og tang kan ofte skade deg mer enn det hjelper deg dessverre.

Lykke til :heia:

barash sa for siden:

Åja, glemte å nevne at jeg sikter mest på skaldemann ja :o men er veldig glad i blomkål og brokkoli så blander nok inn det rimelig fort.

Fetpåmidten sa for siden:

Kroppen din har ikke fått igang fettforbrenningen enda, det skjer gradvis, derfor er du sulten. Etterhvert som kroppen igjen kan bruke av sitt eget fettlager, vil du bli mindre sulten. Du har holdt på ca en dag? Kan gjerne ta uker før fettforbrenningen er optimal.;) Bare fortsett så merker du etterhvert forskjell.

Yonah sa for siden:

Skaldemann funker bra det;) Men husk, kylling inneholder knapt fett! Spis med masse majones eller smør. Og spis til du er mett. De første dagene kan du være sjukt sulten, men bare spis. Etter en stund orker du ikke så mye mat;) Det er bedre å spise masse nå i begynnelsen enn å ende opp med en sjokolade neste gang du går fordi sjokoladehylla, fordi du ikke spiste nok! Spiser du ikke nok fett, så blir du ikke mett!

Sats på de feteste kjøttbiten og ta gjerne en spiseskjed smør på.

Og lån eller kjøp deg en bok av Skaldeman, så du vet hva du driver med! GI-noll fôr kvinnor som vil äta sig smala er like bra til damer som til herrer ( jeg aner ikke om du er dame eller mann). Det er en bok som er lettere å lese enn hans første bok, men inneholder alt du trenger å vite.

barash sa for siden:

Takk for svar og tips folkens.

Ifølge ketosticksen så er jeg visstnok i ketose allerede, gikk veldig kjapt synes jeg :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.