< Tilbake til oversikten

Gjør jeg dette rett mon tro?

bollekinn sa for siden:

Har vært på lavkarbo (egenkomponert/LCHF) en uke. Gikk ned 2 kg og det er jo flott:)
Det jeg lurer på er om min dag er noenlunde grei? Ønsker å miste ca 10-15kg
frokost: ca 150g CCheese m 1ss heistad syltetøy.
lunsj: stekt bacon i smør m stekt champingnon og grønn salat.
middag/kvelds: stekt kylling, m grønn salat gjerne noen reker og revet ost.

Ellers spiser jeg kanskje en liten neve med nøtter (macademia og paranøtter. (de m minst karbo)
Drikker vann og pepsi max(ja vet det er fyfy men det er min last;))

Jeg regnet på det og fant ut at jeg spiser ca 8-10?karbo t dagen (slik jeg klarte å regne det ut) Er dette veien å gå eller må jeg spise fetere kost? Er ikke noe majones dressing person.. Heller ikke særlig sausmenneske..

Bulldog sa for siden:

Iom at du følger en egenkomponert diett så er det bare du som vet om du gjør det rett eller ikke ;)

nomma sa for siden:

Ser bra ut i mine øyne, du kunne kanskje ha prøvd å fått i deg mer fett.

Det vil vise seg om dette er rett i løpet av de neste ukene, om du fortsetter å gå ned eller om det stopper opp.

bollekinn sa for siden:

Tusen Takk for svar:)
Jeg tror nok at jeg heller mot en lavkarbo/LCHF diett. Men å følge det slavisk, det får jeg ikke til.
Jeg skal prøve å få litt mer fett i kosten. Kan prøve å blande fløte i hytteosten og rømme ved siden av salaten.
Noen som forresten vet? Sjømat, skalldyr, skjell er det fyfymat eller å bare spise? Tenker på krabbe, reker, kamskjell, grønn/blåskjell og scampi. Elsker det:) Tenker på naturell utgave, ikke noe innbakt eller marinerte greier (bare hjemmelaget marinade isåfall)

Kitt sa for siden:

Dersom du ser på denne tabellen, ser du at nesten all sjømat har svært lite karber!:D
Reker har ingen i det hele tatt!:)

Bare å spise i vei, med andre ord!:heia:

bollekinn sa for siden:

Takk for henvisning til oversikt:)
GLEDER meg til å kose meg med sjømat. Min store favoritt:)

Iset sa for siden:

Så flink du er. :D Lykke til med videre vekttap.

bollekinn sa for siden:

Tusen takk for ros:) Det varmer mer enn mett mage;)

Jeg og min mann har satt oss som mål å forbedre kostholdet. Vi har gått gjennom matvanene våre og ble helt sjokkert over hvor mye sukker vi svelger unna hver dag! Det er jo direkte skummelt:eek:..
Nei nå skal vi kose oss med et bedre balansert kosthold og det at vi i tillegg kan tape de overskytende kg er jo bare et kjempepluss:)
Ønsket er 10-15kg ned og ikke minst det at vi vet vi er mye bedre stilt helsemessig med tanke på diabetes og andre skumle snikende sykdommer.

Og det å kunne poste et spørsmål her inne når vi lurer på noe og få svar på en så grei måte er så kjekt:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.