< Tilbake til oversikten

Hjelp til min kone

peterretep sa for siden:

Har etter missunnelse fra min kone fått henne med i ketoseverdenen, men hun er fortsatt litt skeptisk.
Hun har allerede etter bare en uke gått ned nesten 3 kilo, men føler at klærne over magen sitter strammere en noen gang. Hun spiser riktig mengde mat og er i ketose, men "føler" at hun legger på seg pga magens oppførsel. Er dette normalt å "vokse" i magen den første tiden?:o

Mjauritz sa for siden:

Jeg har opplevd det motsatte- jeg har mistet fettet rundt magen først!

nalana sa for siden:

Det er nok ikke fett det er snakk om, men heller som du antyder en slags oppblåsthet. Det går nok over om ikke så lenge, da det normale jo er at man blir veldig fin i magen og problemer man før har hatt med f.eks. oppblåsthet forsvinner.
Kjenner forresten en person som ga opp hele kuren pga dette. Mente hun la på seg rundt magen og ble skremt. :(

peterretep sa for siden:

Får håpe det er tilfelle, selv om det ikke dreier seg om luft. Lar det gå noen dager til og ser an.

Yonah sa for siden:

Din kone må kanskje lære seg at en kostholdsendring er ikke gjort i løpet av en uke eller to, gi det et par tre måneder før dere begynner å vurdere noe.
Vi kvinnfolk er så vannvittig utålmodige hvis ting ikke skjer i løpet av kort tid.
Men tenk på hvor mye kroppen skal omstille seg! Det er ikke gjort i en håndvenning altså!

saxpia sa for siden:

Takk for påminnelsen av det jeg jo egentlig vet så alt for godt. Sliter med det samme, skikkelig oppblåst og stor i magen. Satser på at det gir seg om ei uke eller tre :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.