Jeg var hos legen i dag og fikk sjekket blodtrykket. 135/85 og legen mente det var lovlig høyt... Er det det?
Nå har jeg spist ketogent i godt og vel 5 uker, og håper at blodtrykket er på vei ned, jeg sjekket nemlig ikke før jeg begynte å legge om kosten.. Mulig det var høyere for alt jeg vet.
Jeg fikk i allefall beskjed om at jeg skulle tilbake innen 6mndr...
Si at blodtrykket bør gå ned med lavkarbo!
Jeg sa ikke et ord om at jeg hadde lagt om kostholdet, det får jeg si etter jeg har fått målt blodtrykket neste gang:rolleyes:
Jeg kan bare si at MITT blodtrykk går IKKE ned ved lavkarbo :p. Jeg hadde 135/90 for ca 14 dager siden... Og jeg spiser lavkarbo..
Jeg har også hatt blodtrykk som har vært mye høyere (240/115) måtte da gå med sånn 24 timers registrering. OoooG det skal sies at jeg var veldig tynn da jeg hadde det høye trykket! Konklusjonen ble den at jeg har blodtrykk 135/90 som en normal for meg :p
Jeg hadde veldig høyt blodtrykk og gikk på blodtrykksenkende medisin før jeg begynte på Eurodiet, ettersom vekten gikk ned, gikk blodtrykket ned, og jeg kunne minske dosen på medisinen gradvis! Nå bruker jeg ikke medisin i det hele!! :D
Har gått ned litt over 20 kg, og skal ned like mye til..
Slik jeg har forstått det vil blodtrykket gå opp ved overvekt fordi hjertet må jobbe mye hardere med en tung kropp, så da vil det gjerne gå ned når vekten går ned.
Det er selvsagt ikke bare vekt som spiller inn.. generell livsstil, stress, bekymringer, dårlig kosthold osv er selvsagt andre faktorer..
Jeg har vært hos legen igjen og nå var trkket 150/80... Altså ikke noe ned, og jeg har gått ned 13kg. Legen mener det er for øt og det virket som om han bek*mret seg over det...
Jeg stresser noe vilt for tiden, er utslitt og får ikke sove nok( enda jeg sover 8-9timer hver natt)... Mulig en medvirkende årsak?
Spørsmålet er nok om hvorfor jeg er så trøtt, om det er pga ME`n, har jeg lavt stoffskifte( legen tok prøver i dag, for han ville også sjekke ut dette, spesielt siden jeg fr*ser så alvorlig, mens huden er brennhet) eller bare pga ungene..
Det kan være at stoffskiftet ditt er feilregulert, ketogent kosthold samt spesielt cocosa øker stoffskiftet og om du tar levaxin i tillegg så kanskje du er på for høy dose for tiden. Sjekk tempen om morgenen. Og så får du jo snart resultatene fra legen.
Sambo har aldri mer enn 35-35,5 uansett tid på døgnet :rolleyes: Jeg påstår han sannsynligvis er død uten å være klar over det :D
Men han svetter likevel utrolig mye!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.