< Tilbake til oversikten

Dispenser-brus

Monicah sa for siden:

noen som vet om en kan drikke dispenser-brus på lik linje med f eks cola zero? eg har fri adgang til dispenser-brus på jobb, og vil derfor gjerne spør før eg drikker det...

danish sa for siden:

Det er umulig å vite, men endel dispenserbrus er diet-versjon og inneholder dermed lite karbohydrater. Enkelte får riktignok stopp i vektnedgang av kunstige søtningsmiddel, men ikke alle.

Monicah sa for siden:

ja vi har cola light og cola zero på dipenser. men om det er samme innhold søtningsmiddel så kan eg drikke det. bare lurte på om det var forskjell siden despenserbrus ikke har samme smak som vanlig flaskebrus.

danish sa for siden:

Det er bare fordi den ofte er gammel eller bruker billigere ingredienser. Søtningsmiddelet er mest sannsynelig det samme, og det er uansett lite karbohydrater. Men som sagt: enkelte får stopp i vektnedgang av kunstig søtning.

Gerd sa for siden:

:ja: Og at søtstoff ofte trigger søtbehovet :)

Monicah sa for siden:

der er eg ganske heldig.. har ikkje litt lyst på hverken sjokolade eller snop! savner det ikkje litt engang.. men eg savner rundstykker og pasta derimot:) men så lenge eg har cola zero og vekta går nedover så drikke eg meir enn gjerne:) etter at eg begynte med eggemelk for et par dager siden, har vekta begynt å gå nedover igjen:) vil sende Imse blomster, såååå glad er eg for at hon tipsa meg om eggemelk!

Photobscura sa for siden:

Dispenserbrus er vel egentlig vann tilsatt konsenstrat og kullsyre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.