< Tilbake til oversikten

Hva er DITT favoritt hjemmetreningsapparat?

Lava sa for siden:

Har jo diverse utstyr liggende, men tenker på å kjøpe ett nytt
apparat. Og der ute i jungelen skriver jo alle selgere masse bra om
sitt utstyr...

Derfor; hva er ditt favoritt apparat, til trening hjemme?

Det jeg har er:
Strikker
Ball (str 65)
Vekter, (diverse)
Rockering
Magetrimmer (sånn sak man ruller på gulvet frem og tilbake)
Staver (kun til utebruk, og som armene mine ikke liker)
Diverse dvd'er som er kommet gratis i hus..:rolleyes:
Og sikkert noe jeg glemmer

Burde jo klare å sette sammen en treningsøkt av dette,
og det står vel mest på viljen til å begynne...:p

scartz sa for siden:

3dmølla mi!! :spent:
Skal også prøve sånn "trappemaskin" uten håndtak.. koster bare 500 kr, og ganske god trening for hele kroppen..

Perdita sa for siden:

Jeg må si at pilates-dvden med tilhörende matte er det mest geniale jeg har kjöpt! Kanskje ikke et treningsapparat, men helt klart det jeg best har klart å trene til hjemme. :)

Egg hver dag sa for siden:

Jeg har hatt litt forskjellige treningsutstyr hjemme, bl.a. sykkel, vekter, pilates dvd m/ball, "trappemaskin", hoppetau....ingenting ble brukt lenger enn noen få uker. Det blir ikke gjort når jeg må fysisk gå å hente det og rydde det etterpå.

Jeg har funnet ut at trappen hjemme (har 3 etg.) er det beste treningsapparatet jeg har... i tilegg til en aktiv 2 åring ;-)

achillea sa for siden:

Det apparatet som jeg har brukt mest og som virkelig var inngangsporten til mitt vekttap, er crosstraineren (ellipsemaskin). Kjøpte en litt solid en og kom godt i gang med treningen. Gikk ikke lei før etter over 1 år og da begynte jeg å veksle mellom denne og jogging.

Gracella sa for siden:

Alle apparater som jeg kan bruke samtidig som jeg ser på TV (film)!
Dvs sykkel, ellipsemaskin, stepper, romaskin... Jeg er ikke god på tredemølle+TV av en eller annen grunn.
Ellers liker jeg Pilates-dvd'ene mine.

Pipp sa for siden:

Ergometersykkel, stepper, strikker, vekter og diverse dvd er. :ja:

Nannah sa for siden:

Løfte cola zero flaska?:p
Jeg er elendig på hjemmetrening desverre...sukk...

Lava sa for siden:

Mange tips her ja, må nok kjenne etter hva som kan bli mest brukt.
Har jo prøvs mange apparater på treningsstudio, og får prøve å huske
hvordan det føltes :lol:

Takk for innspill! :heia:

Ignite sa for siden:

Hoho, slik snakker en ekte mann - no bullshit :D

Yonah sa for siden:

Treningsballen:lol: Super å sitte på og gynge små tuppelurer i søvn, Hannah sitter da i sjal enten på ryggen min eller på magen. Bæresjal er genialt. Og trenger jeg mere trening er det bare å ta henne på¨ryggen og gå en tur, vips 10kg ekstra vekt:lol:
Sa da må det blir treningsballen til Hannah og bæresjal + kilometervis med grusvei.

Bulldog sa for siden:

:lol:

Men jeg fleiper ikke... Trening med kroppsvekt, supplert med noen gåturer er flere hundre ganger mer effektivt enn noe "hjemmetreningsapparat" jeg har sett så langt. LAngt billigere også. Men det er klart; det er fort gjort å la seg lure av godt trente modeller i reklamene (som garantert ikke bruker produktet selv), og det er lettere å bestille noe enn å reise seg opp og gjøre noe.

Hvor mange av dere har sånne apparater som står og samler støv?

Send meg en PM hvis noen er hypp på et treningsprogram som er effektivt og ikke koster en krone. Trenger ikke utstyr heller. Alle kan klare det. 15min om dagen, maks.

Lava sa for siden:

Egentlig er det helt sant det du sier her, og jeg vet jo det :ja:
Men man lar seg lure, og håper at "noe" skal få en til å komme igang,
og se raske resultater.
Som jeg sa i første innlegg, har jeg nok av utstyr til å lage et program
godt nok.
Mitt problem er at jeg har en kronisk sykdom, den har nok godt av trening,
men jeg sliter med å finne rett mengde trening.
Tar jeg i for mye blir jeg ekstra vond 2-3 dager etterpå,
tar jeg i for lite, føler jeg ikke det har noe effekt/hjelp..

tar gjerne imot et program fra deg, og du har ett på lur! :ja:

Lava sa for siden:

Hvis jeg får fingeren ut, skal jeg sende en mail til KK,
de hadde en flott plansje i ett blad for mange år siden, kanskje den kan
fås enda..
Der var det satt opp en form for trening til hver dag, en dag mage,
en dag rygg osv.. kanskje kanskje..

Photo; fin trening det også :ja: men grusvei er nok best.

lokkebiff sa for siden:

Legg det ut...? :snill:

Max sa for siden:

Tredemølle, rockering og strikk. Har eget program for strikken, må trene armene annenhver dag. Bruker også turnringene til ungene til et par øvelser, effektivt det også!

Elizabethcita sa for siden:

Etter at dagens pakke fra Aktiv Fritid kom i hus har jeg fått utvida samlinga mi litt... Hadde fra før ball, strikk, matte og vekter, og nå fikk jeg meg balansebrett, rockering og hoppetau. På grunn av sykdom klarer jeg ikke å trene mye, men disse apparatene gjør det enkelt for meg å ta et minutt her og der med ting jeg synes er artig :)

I tillegg må det jo sies at aktive tantebarn også er et MEGET godt hjemmetreningsapparat... Hehehe :D (Og ikke minst brudevals-trening...:p )

Afrodithe sa for siden:

:D Mitt beste hjemmetreningsapparat er definitivt elipse/crosstraineren... den støver IKKE ned... ;) men står fast plassert midt i stua foran TV, så da er det utrolig lett å ta seg en liten eller lengre økt... (mens godstolen samler støv)...:p

..i tillegg brukes manualer (5 kg på hver), tung rocering (1,7 kg) med bulker på innsiden, pilatesball (65 cm).... + diverse ulike trenings-DVD'er ;):D:) staver og pulsklokke!!!

...for utebruk er nok tur/joggeskoene, allværsjakken og ryggsekken favoritten!! :p;)

Svane sa for siden:

Har for tiden kun ellipse-trener, og det er i grunnen min favoritt også. Hadde trimsykkel før, og den var grei nok, men jeg syns treningen ble litt ensforming og berørte litt lite av kroppen.

Ellers er jeg stor tilhenger av å bruke beina og bare gå en tur. :D

Carisma sa for siden:

Ikke noe hjemmetrening kan komme i nærheten av Elixia-medlamsskapet mitt! Det er de mest velanvendte kronene jeg noen gang har brukt. Akkurat så dyrt at jeg bare MÅ bruke det, og trening på vei hjem så har jeg kvelden fri og slipper å irritere mg over svære (dyyyyre) apparater som bare er i veien... :)

Photobscura sa for siden:

Dårlig med grusveier i Oslo, gitt.

Carisma sa for siden:

Det kommer an på hvor man leiter. Oppover i maridalen og rundt omkring i marka er det massevis av de :) Kun en buss eller t-banetur unna sentrum.

Jaja. :_plystre:

Kula sa for siden:

Hehe, lenge siden du var utenfor Grünerløkka?

Runegutt sa for siden:

Flat benk, vekter og stativ.
Ellers er jeg for øyeblikket utomhustrener. Sykkel og joggesesong (ja dere leser rett)

Homer Simpson sa for siden:

Senga!

Trimme først, hvile etterpå;)

Runegutt sa for siden:

:d:d:d

Is there more? :D

Seba-stina sa for siden:

Ellipsemaskinen min. Jeg har ikke kommet i gang med den igjen etter fødsel for noen måneder siden, men den var virkelig bra trening før jeg ble gravid!

martine sa for siden:

Jeg MÅ bare signerere, jeg har ikke samvittighet til noe annet enn å være der. har også en Ellipsemaskin, men den tar veldig mye plass, å det er ikke alltid like populært...men jeg lurer på om jeg vil ha den med meg på studenthybelen.... 17kwm... hahahahaha....

Zuma sa for siden:

Hjemmetreningsapparat hva for no`...? Haaater å trene, finnes ikke noe som er kjedeligere enndet! Kanskje jeg har blitt så tjukk på grunn av mitt manglende engasjement? :_plystre:

Men... jeg går tur minst 5 dager i uka, så jeg teller det som hjemmetreningsapparat.

cillaberg sa for siden:

Elipsemaskinen min..den har nesten aleine spist mine første 20kg i vekttap. Men er også glad i både spinningsykkelen min og terrengsykkelen min!!!

Elipsemaskinen er stor, men funker utmerket som tørkestativ da man ikke står trener på den!!!! Likeså spinningsykkelen!!!

Terrengsykkelen er i flittig bruk hele sommerhalvåret, og nå er det snart birkenstart!!!!

Har også manualer jeg bruker etter elipse/spinning/terreng før uttøying!!!

annsiv sa for siden:

Manualer og ellipsemaskin er det jeg bruker hjemme. :) Den eneste fornuftige treningen i mine øyne er styrketrening. Ellers turer i skog og mark for velværens skyld, samt en økt på ellipsemaskinen i ny og ne.

frøken sa for siden:

Rockeringen min, som veier ca 1,5 kg.

Gerd sa for siden:

Nintendo Wii- fit :D

Omelett sa for siden:

Mener du at kondisjons- og smidighetstrening er ufornuftig? :rolleyes:

lulla1975 sa for siden:

En tykk, deilig gym-matte og treningsmanualer!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.