< Tilbake til oversikten

Heite reker

Nanett sa for siden:

Dette er utrolig godt og anbefales!:p Stek paprika strimler i en ss kikkoman el annen soya saus, tilsett en boks creme fraiche, smak til med karri og cayenne pepper (spansk hel pepper). Tilsett feridg kokt couscous og til slutt blander du inn reker (jeg bruker ikke feridg pillede da de blir litt for bløte). Serveres med ruccolasalat og evt et glass rødvin.:)

Nille sa for siden:

Den retten så bare helt deilig ut :p , - men de fleste av oss kan ikke spise så mye couscous - hvor mye skal du ha oppi ??. 100gram tørr couscous har følgende sammensetning:

Total: 337 Fat:0 4 1% Sat:0 1 0% Poly:0 2 1% Mono:0 1 0%Carbs:70 263 84% Fiber:4 0 0%Protein:11 46 15%Alcohol:0 0 0%

66 gram netto karber pr 100 gram !!

Det er noe i overkant på en lavkarbo diett. Er det noe annet som passer å bruke til denne retten ?? Noe som kan erstatte couscous'en ?? Eller finnes det lavkarbo couscous ?? Noen som har erfaring med dette ??

For de som lurer: Couscous består av durumhvete og brukes mye i Marokko. Couscous kan brukes i stedet for ris eller annet tilbehør og smaker veldig godt. Du får kjøpt det i de fleste butikker og det er enkel og kort tilberedningstid. Bare synd det er så mye karber !!

Nanett sa for siden:

Jeg lagde med 80 g couscous og det var nok til 2 pers. Retten skal egentlig serveres med ris. Smaker godt med bare grønnsalat til og!

Nille sa for siden:

OKIDOKI, da er det 53 netto karber i 80 gram og det blir 26.5 karber pr person. Passer bra på Atkins vedlikehold iallefall !! Gleder meg !! :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.