< Tilbake til oversikten

Ingen andre begrensninger enn karbohydrater?

#1

rsy sa for siden:

Er det ingen andre begrensninger i introduksjonen enn maks 20 g karbohydrater per dag?

Jeg føler meg stort sett ganske sulten, og spiser nå flere ganger daglig - riktignok bare når jeg er sulten, men det er ofte :)
Jeg spiser mat med svært svært lite karbohydrater, men mye proteiner og fett.
Skal jeg begrense det litt? Eller spise når jeg er sulten?

Vil ikke kroppen bare tære på den maten man spiser hvis man spiser for mye proteiner og fett, og ikke på selve fettet i kroppen?

RSy


#2

Silvandar sa for siden:

Spesielt i induksjonsperioden er det bare å spise når du er sulten, ikke vits i å holde noe igjen. Innen de to ukene er omme så vil du helt sikkert merke at du også i antall kalorier ikke "orker" å spise så alt for mye, etter noen dager på dietten så roer matsuget seg og du begynner å spise balansert. Det er kjekt med et jevnt blodsukkernivå. :)


#3

rsy sa for siden:

Bra... håper bare at matlysten blir en del mindre enn hva den har vært siste tre dager.

Har ikke vondt i hodet i dag, men føler meg veldig trett og sliten. Dette begynte ca i det Ketostix krabbet fra 0 til 1,5 mmol/L. Kan vel kansje ha noe med at kroppen krabber inn i kraftigere ketose på ettermiddagen mot kvelden?

RSy


#4

Silvandar sa for siden:

For min egen del har jeg aldri klart å finne noen kombinasjon mellom ketose og hodepine, men mulige endringer i blodtrykket(blodtrykksmedisin blir fort overflødig på atkins, hvis du går på det), overgangen til ketoner som brennstoff og helheten av endringene i kostholdet gjør at kroppen trenger litt tid til å vant til den nye situasjonen, slik er det gjerne uansett hva slags drastiske næringsomlegging man gjør, fra Grete Roede til Atkins..

Jeg opplever jeg at jeg får mye MER energi etter noen få dager på Atkins, igår gikk jeg en 2.5 timer lang tur, det er den lengste turen jeg har gått siden forrige gang jeg var på kostholdet for nesten et år siden, og det er definitivt ingen tilfeldighet :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.