Jenta sa for siden:
spiser nå afrodite brødet til fedon. og synes det er godt og luftig!
vil ha noe lignende brødoppskrift! tenker noe lettvint med ikke alt for mange sære ingridienser? :rolleyes:
Jenta sa for siden:
spiser nå afrodite brødet til fedon. og synes det er godt og luftig!
vil ha noe lignende brødoppskrift! tenker noe lettvint med ikke alt for mange sære ingridienser? :rolleyes:
Yonah sa for siden:
Hvis jeg skal spise brød, så liker jeg proteinbrødet og lollypop sitt brød, søk på disse, så dukker de opp. Mulig de ikke er luftige nok for deg da.
Jeg kan ikke spise brød, for da går jeg ikke ned... Lavkarbobrød har jeg kun i fryseren til nødstilfeller (feks sykehusturer med Dokka el.l.).
Alkazelters sa for siden:
Jeg har en oppskrift som smaker som brød, nesten som loff. Den inneholder en del karber, men er luftig og fin om du får den til! Dessverre har den en del sære ingredienser, men om du er på brødbagen er det kanskje ikke så dumt å investere i det.
3 ms (måleskjeer) myseprotein (4 Karber)
3 ms glutenmel
3 ms hvetemel (eller annen ønket meltype) (Ca 47 KArber)
2 ms fiberhusk
6 ms hvetekim (ca 10-15 karber)
1 pakke gjær
En god slump ønsket olje
1 egg
Vann til du har ønsket konsistens
Bland det tørre, tilsett egg og vann til du har ønsket konsistens. Deigen blir veldig seig.
Inneholder cirka 60-70 gram karber per brød. Jeg skjærer det i tynne skiver og får 30 skiver brød. Dette gir ikke mer enn drøye 2 gram karber pr skive. I tillegg smaker det som lyst brød. Og en slik pakke i fryseren varer nærmest evig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.