Hei.
Jeg følger ketolyse-kuren, har lest boken og føler jeg har en viss peiling. Men jeg vet at det fins så mange kloke hoder her på forumet, så jeg håper det fins en der ute som kan gi meg noen råd ang. maten min.Har holdt på med kuren i 3 uker. Jeg bruker somebody.no til å registrere alt jeg spiser, og holder meg mellom 15 g og 17 g karber for dagen. Har et godt utslag på sticksen. Drikker minst 3 l vann hver dag og bruker trimsykkelen ca 45 min 5 dager i uken. Har tatt av 2.2kg, skulle så gjerne tatt av 20-25 kg. Men jeg merker at jeg iallefall har tatt noe av rundt livet. Ikke verst bare det :p Har ikke tenkt å gi meg med det første, men trenger noen innspill til hva jeg kanskje bør endre på…?
Lurer på om jeg kanskje spiser for lite fett, og for lite kalorier. Ja, jeg vet at vi ikke teller kalorier, men på oversikten min på somebody.no reagerte jeg på at jeg ikke har spist mer enn 1500-2000 kcal for dagen. (de fleste dager ligger jeg på kanskje 1800 kcal) Kan dette sammen med for lite fett gjøre at jeg stopper opp? Kroppen sparer på det den får?
Her det som jeg normalt spiser en dag:
Frokost: 2 egg, 4 små biter bacon, 50g squash/paprika, 20g rømme.
Lunch: 150-200g kjøtt, 20/40g rømme, 200g blomkål/brokkoli/squash
Middag: samme som lunch, bytter ofte kjøttet med laks
Kvelds: ost+paprika, hvis jeg ikke har spist nok karber
Snacks: en sjelden gang litt baconsvor
Jeg steker all mat i mye smør, bøtter på med det…
Takk for svar, Gerd. Hyggelig å få en tilbakemelding. Og du har rett, jeg har jo ikke stoppet opp. Har nok blitt påvirket av alle historiene om folk som tar av "mange" kilo i uken... Vi er jo alle forskjellige. :p
Jeg skal til Thailand i juli og alt jeg kan ta av innen den tid er et pluss.
Og det at jeg ikke har gått noe ned den siste uken, har nok sin naturlige forklaring. Jeg fikk nemlig mensen i går, noe som ikke skjer noe særlig regelmessig.. Kan gå både to og tre måneder mellom hver gang. Så nå skal jeg vente til mandag med å veie meg, og håper på en positiv overraskelse.
Tante rød kan ødelegge for veiinga ja.. det er sikkert ;)
Ja, vi er forskjellige.. noen raser ned, mens andre må jobbe litt mer .. ja, ja sånn er det bare :)
Ang. Kaloriene : jeg trener også en del.. og da legger jeg meg på ca. 1800 kalorier.. går ned på det.. Tror du må bare prøve deg frem.. som sagt vi er forskjellige.
Ok, nå har jeg vært på vekten, og vil egentlig bare grine :hylgrine:
Jeg veier akkurat det samme som jeg gjorde for en uke siden.
Å ta av to kilo på 4 uker er jo egentlig veldig bra, men.....
Må innrømme at det er litt deprimerende, det ser ikke ut som om det "løsner" hos meg. Jeg har gått i tenkeboksen for å finne ut om jeg vil forsøke å spise mer fett og flere karber, legge meg nært 20 for dagen. Eller om jeg skal kutte på karbene.... Virker som om jeg gjør noe galt i forhold til min kropp. :_oppgitt:
Har også økt fettinntaket, lurer på om jeg har overdrevet litt. Har nemlig har vært konstant kvalm i hele dag. Men det kan jo være noe annet, har ikke hatt noe spesiell løs mage.
Men å gi opp, nei det gjør jeg ikke!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.