Tacopai med Guacamole:) 4-6 porsj. Pajskall, 4 egg 1 dl fløte 2 barneskjeer smør sett ovnen på 225 gr og smelt smøret i paiformen i ovnen. Ta ut og hell i eggemassen, stek i ovnen til det har fått god farge. Tas ut og la formen hvile.
Fyll; 400 gr kjøttdeig 1 knust hvitløksfedd smør til steking 1 matskje (svensk mål) tomatpure lavkarbo tacokrydder 0,5 dl vann
Ostemasse; 2 dl revet ost 1 dl fløte 0,5 dl CF
Stek kjøttdeig, hvitløk og tilsett det andre. has i paiskallet, ha på halve cherrytomater, løkringer og topp til slutt med ostemassen. stekes ca 10-15 min
Lagde denne igår, paideigen min ble veldig luftig å fin!
Den este opp på en måte, så det ble som en pute, krabbet oppover kantene på paiformen så det ble som en vanlig pai, men tykkere .
Fulgte oppskriften her slavisk.
Må si at denne var virkelig rågod, jeg og samboeren koste oss skikkelig!:D
Også så den veldig lekker ut og, så takk for oppskriften!
Denne skal vi lage flere ganger :)
Denne var kjempegod Liv! :p
Mannen disket opp med tacopai til middag idag - og hele familien spiste og koste seg ! Alle synes det var like godt som vanlig taco !
Hm, ser litt snålt ut at jeg skriver så mange innlegg i denne tråden. Men detter er bare så godt at tråden fortjener å dyttes opp en gang i året. Bunn av bare eggstand smaker helt ok og jeg har aldri savnet noen annen bunn på denne selv om det finnes flere gode bunner der ute med nøttemel.
Denne må jeg prøve ut neste gang familien vil ha taco :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.