Sassy88 sa for siden:
er IKKE å anbefale om di spises på samme kvelden:p
Med mindre en vil tilbringe lørdagskvelden på do....:(:p
Sassy88 sa for siden:
er IKKE å anbefale om di spises på samme kvelden:p
Med mindre en vil tilbringe lørdagskvelden på do....:(:p
Vatti sa for siden:
Hahaha, takk for advarselen. Kvelden din ble ikke helt som du hadde tenkt deg, skjønner jeg.
Monicah sa for siden:
nei off då... kor mykje er det i ei sånn plate då?
Iset sa for siden:
Lite karbo, men de fleste reagerer med magesmerter på søtstoffet (Maltitol). Jeg tåler det heller ikke, og vi er en god gjeng her inne som har delt de samme erfaringene ja. :lol:
Gerd sa for siden:
Ohh yeah.... :_plystre: :lol:
Monicah sa for siden:
kor mange gram er det pr plate?
Yonah sa for siden:
75gram. Så to plater er jo sinnsykt mye.
Ta en stripe, og ikke mere!
Stakars Sassy88:klem: Nå har du lært, hold deg til en stripe og ikke to plater. Jeg har også prøvd å spise for mye søtning, feks en eske extra drops, og jeg gjør det ikke igjen...
Monicah sa for siden:
hihi... godt gjort å spise å mykje sjokolade:) eg har ikkje smakt sukkerfri sjokolade, så eg veit jo ikkje om den smaker søtt og om den er kvalmende..
Sandy sa for siden:
He he, Extradrops har jeg også forsøkt, og de er aller verst! Her snakker vi 82 gr. maltotol pr. 100 g , så det er ganske heavy for magen ja. Reagerer dog ikke på sukkerfri sjokolade! Heldigvis! :p
Photobscura sa for siden:
Jeg har mer eller mindre slutta å kjøpe sukkerfri sjokkis, for sjokolade er definitivt min eneste svakhet på godterihylla -og en stor en også, og jeg klarer bare ikke å begrense meg. Jeg trøkte i meg en hel konfekteske med belgisk sjokolade fra Cavalier en gang, og jeg så ut som jeg var høygravid og bodde på do i to dager :o
Sassy88 sa for siden:
Nei, det er vel ikke mye?:pKunne fint klart ei 200grams-plate med melkesjokolade...
Men altså, jeg har jo lest her inne om mange som har hatt di samme erfaringene, men selvsagt så kunne jeg jo ikke høre etter:rolleyes:
Blir ei goooo stund til neste gang ja:rolleyes:
trillian78 sa for siden:
Mmm... Cavalier :love: Jeg håper de aldri aldri begynner å selge cavalier på butikken :nei:
grotingeling sa for siden:
Har nøyaktig samme opplevelse :D
Iset sa for siden:
Hvor mange gram av hva? Ser at Imse svarte 75 gram, men jeg er usikker på om det var maltitol eller karber du mente?
nomma sa for siden:
En eske sukker fri mentos restulterte i en gassproduksjon som sikkert bidro med å øke drivhuseffekten :lol: Og noen runder på do ja. Aldri mer.
Har akkurat nydt ett Ekstra drops i stedet for brownies som de andre fikk til kaffen. "klapper meg selv på skulderen" :ja:
Men spent på hvordan magen reagerer på det.
Sassy88 sa for siden:
ei plate veier 75 gram.
maritam sa for siden:
offa:( Det var vel ikke så godt tenker jeg. Jeg har en Cavalier sjokoladeplate i kjøleskapet. Men der er det siste utvei, og i tilfelle er det bare lov til å ta en bit, og nyte den lenge....
Millsi sa for siden:
så vi "kan" spise extra drops oh sukkerfri metos? Var nemli usikker på det. Skriften på baksiden er jo såå liten,klarer ikke å tyde noenting jeg!
nomma sa for siden:
I utgangspunket så kan du det, men mange reagerer med luft og hyppig dobesøk. Og for noen er disse en "partystopper", altså at vekta blir stående stille.
Millsi sa for siden:
Joda,det vet jeg jo :) men på en lørdag inimellom :)
nomma sa for siden:
på en lørdag innimellom er det nok helt greit.
Jeg spiste ett ekstradrops med karamell og sjokoladesmak i går, og det gikk bra. :lol:
Hillelille sa for siden:
Pleier å ty til mørk sukkerfri sjokolade de dagene hvor jeg har regnet at jeg blir å få altfor lite kalorinntak. Spiser en og en rute gjennom dagen ;)
Hvorfor jeg ikke spiser mer sier du? Magen min er blitt så liten at det er begrensa mat jeg får i meg.
Yonah sa for siden:
Hvis magen er så liten, kanskje du burde spise mere kaloritett mat da? Siden du tydeligvis teller kalorier...
Får du i deg nok fett? Fett tar ikke mye plass i magen da.
Går du ned i vekt av å spise sjokolade hver dag? Det høres herlig ut! Jeg er nemlig av de som ikke kan spise kunstig søtning, ikke en gang i uka heller.
Hillelille sa for siden:
Spiser ikke hver dag. Fordi om noe er sukkerfritt, er det fremdeles godterier og det skal man ikke spise hver dag:p. Dessuten tror jeg ikke på søtningsstoffer, kunstige eller ei som noe som helst bra for kroppen, så det begrenser jeg.
Men, jeg planlegger hva jeg skal spise hver eneste dag, og det må man variere litt ellers blir man lei, og noen dager blir det rett og slett for lite. Til jeg finner en løsning på det, som er å leve med, så gjør jeg det slikt fordi kroppen trenger de ekstra kaloriene for å fungere. Ellers går jo kroppen min bare i sparemodus.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.