Rooogern sa for siden:
Hei, jeg holder på å lage meg ukemeny og lurer på hvilke grønnsaker dere anbefaler for å få i seg det man trenger av næring? :)
Rooogern sa for siden:
Hei, jeg holder på å lage meg ukemeny og lurer på hvilke grønnsaker dere anbefaler for å få i seg det man trenger av næring? :)
Photobscura sa for siden:
Brokkoli, blomkål, squash, tomater, rødløk, purreløk, selleristang, aubergine, hvitløk, hodekål, paprika, lollosalat, hjertesalat, avocado, agurk og alt av urter.
Gerd sa for siden:
Omtrent allt av grønnsaker som vokser over jorda (jo mer farge, jo mer næring :D), i tillegg litt løk og sellerirot :D
Rooogern sa for siden:
Tusen takk, da har jeg litt å velge mellom. ;)
Torkil sa for siden:
:)Hei
I praksis blir det er del brokoli og blomkål. Stekte grønnsaker kan være en god avveksling ( benytt grønnsakene ovenfor) Blandet salat er også viktig og fint til lunsj.
ertestuingerstatning er det mange som liker, oppskrift her i forumet eller i boken.
MVH
Torkil
monaks sa for siden:
Hei
Jeg er i min fjerde uke med ketolysekuren. Men jeg blir litt usikker på hvor mye grønnsaker jeg kan faktisk kan spise. Er det noen fare for at jeg spiser for mye? Jeg får ikke i meg karbo fra andre kilder. Resten av maten kommer fra fisk, ost, egg og kjøtt. I tillegg til smør, fløte og rømme da. Synes det er litt vanskelig å lese ut fra boka ketolysekuren. Må tilføye at alle grønnsakene jeg spiser vokser over jorda. Håper noen der ute kan svare meg.
Yonah sa for siden:
Men veier du grønnsakene så du vet hvor mange karber de inneholder? Spiser du nær 15karber fra grønnsaker? I såfall er du nok på riktig spor.
monaks sa for siden:
Jeg må tilstå at jeg ikke veier grønnsakene. Men må begynne med det. Vil ha det litt enkelt og med minst mulig jobb skjønner du! Takk for svaret.:)
Yonah sa for siden:
Vei til du vet hvor mye så og så mye av den og den grønnsaken inneholder. Hvis ikke har du jo IKKE peiling på om du får i deg dine 15 / 20 karbohydrater...
Gerd sa for siden:
Du bør bruke litt tid på å veie og telle.
Fløte inneholder karbo, rømme inneholder karbo.
Og i boka står det hvor mye karbo du skal ha: 15 :) Allt som inneholder karbohydrater skal telles med :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.