trollfjord sa for siden:
Jeg har mandelmel og sukrin og vil så gjerne prøve å bake et sukkerbrød, men jeg mangler oppskrift. Kan noen hjelpe meg?:rolleyes:
trollfjord sa for siden:
Jeg har mandelmel og sukrin og vil så gjerne prøve å bake et sukkerbrød, men jeg mangler oppskrift. Kan noen hjelpe meg?:rolleyes:
Liv sa for siden:
Sukkerbrød
[b][/b]
4 egg
100 gr sukrin
80 gr mandelmel
20 gr Hi-maize
4ss eplejuice (evt.vann)
[b][/b]
Pisk egg og sukrin til hvitt.ha i eplejuice(vann)
Bland sammen Hi-maize og mandelmel, og vend forsiktig inn i eggedosisen
hell i smurt rund kakeform
Stekes ca 20-25 min. ved 180 grader
Del kakebunnen i to deler før den blir helt kald, og legg et fuktig håndkle over. La håndkledet ligge på til kakebunnen skal brukes-:)
[b][/b]
trollfjord sa for siden:
Hva er hi-maize? Kan jeg bruke johannesbrødkjernemel istedenfor?
Odde sa for siden:
Er ikke Hi-Maze noe fibergreier da ? tror du heller kan bruke fiberhusk (fåes i helsekost og på Ica)
Odde:)
Liv sa for siden:
Hi-maize er fiber ja, har aldri laget dette sukkerbrødet selv, så vet ikke hva du evt kan bruke istedet.:)
Yonah sa for siden:
Det er oppskrift her på forumet om sukkerbrød av egg, johannesbrødkjernemel og søtning, smaker veldig godt og gir en veldig normal kake;) Sånn hvis du ville ha en annen oppskrift også.
Søk på sukkerbrød, så dukker nok oppskriften opp.
Pc-snuppa sa for siden:
Hei:)
Du har ikke lyst til og prøve min lille oppfinnelse da??
Smaker som bløtkakebunn!!
En bløtkakebunn UTEN mandler eller andre nøtter, mel, sukker, soja, Hi-Maize, fiberhusk osv osv...
Dette er en bløtkakebunn de som har NØTTEALLERGI kan spise
også:D
Hvis du aller helst vil ha med mandler kan du bruke søkefunksjonen her inne:)
Her er linken til tråden jeg laget:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=287111#post287111
Velbekomme:)
Håper det smaker!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.