Altså, når dere går på kafè og bestiller middag og sier at dere skal ha uten ris/pasta/potet/pomes frites, betaler dere da samme pris som med? Jeg synes liksom jeg kunne fått litt esktra salat jeg...:rolleyes: De slår jo ALDRI av prisen der jeg går. Er det slik å forstå at risen eller potetene bare er en bonus på maten som man ikke betaler for:confused: Ikke det at 20kr avslag er så mye... Men jeg lurte på, er det riktig å betale for noe man ikke bestiller? Ber jeg om ekstra salat, så kan de jo finne på å legge på prisen...
Hva synes dere om slike saker? Jeg syntes liksom 159kr for biffsnadder uten den SVÆRE porsjonen med pomes frites og med den lille salathaugen kanskje ikke var verdt 159kr når jeg bare bestilte halvparten av maten... Ikke at jeg ville ha halv pris altså, vi snakker jo biff her;)
Enig! de kunne slå av prisen hvis du dropper ekstra, og ikke vil ha potet,
eller gi deg masse salat til samme pris.
Har ikke prøvd dette, men får lavere pris når jeg kjøper en pølse uten brød..
Jeg pleier å si at jeg vill ha mer salat ISTEDEN for potet/ris/brød jeg da...
Da blir det jo bare et bytte og det har alltid funka uten ekstra betaling:)
Ingen gir deg no om du ikke ber om det sjøl...er min erfaring..
Du kan og spørre om mer kjøtt feks, pleier å gå greit det og..
Nå koster jo ikke akkurat pommes frites og ris så mye da. Jeg jobbet på en kafé en gang i tiden og der kjøpte vi inn en porsjon pommes frites til ca 3-4 kroner. Ris er ikke noe dyrere. Så jeg skjønner at de ikke vil gi så voldsomt mye avslag for å servere uten ris eller pommes frites. Jeg syns likevel de kan servere litt ekstra salat, selv om de strengt tatt taper på det... Jeg gjorde nå hvertfall det på kafeen min :)
Det blir en veldig dårlig deal for kafeen eller restauranten. De regner ikke ut prisen på et måltid på en måte som gjør at man bare kan trekke fra den prisen du finner på en porsjon pommes frites alene. Som sagt koster en porsjon pommes frites kanskje 4 kroner i innkjøp. Hvis du trekker fra 25 kroner på en middag fordi du har fjernet den pommes fritesen fra måltidet har du plutselig fjernet kanskje halve fortjenesten kafeen hadde på måltidet. Da er det plutselig knapt verdt jobben å servere deg det måltidet i det hele tatt... Med mindre du bestiller noen glass vin til maten da :rolleyes:
Takk for oppklaring!
Jeg har null peil på dette, og det er derofr jeg spør. Og det er jo det jeg har tenkt på, at pomes frites og pasta er billig i innkjøp og at de nok vil tape fortjeneste om de skulle slå av prisen. Men jeg unner meg å ta med et par små bokser med smør når jeg er på kafè;) For fett må jeg ha på kjøttet!
jeg har verken fått eller forventa avslag i prisen. men jeg spør gjerne om å få litt ekstra salat isteden. eneste gangen jeg måtte betale ekstra var på egon, da ville jeg ha litt grønnsaker isteden for pitabrød....måtte betale 20 kr ekstra og fikk 2 biter brokkoli.....
Spiser ute når jeg er på reise. Og da gjerne på serverings-steder som reklamerer med indisk/kinesisk/mexicansk ell. Og er de drevet av innvandrere så er det aldri problemer med ekstra salat. "Norske " resturanger kan være litt mere kiip.
Mvh Grovsnus
ha en god salat
Jeg synes så absolutt man burde kunne få mer salat/grønnsaker i stedet for ris/pf/potet, og det uten å betale for det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.