< Tilbake til oversikten

Lønnesirup

nomma sa for siden:

Noen som vet innholdet i lønnesirup, er det bedre enn vanlig sirup? Hvordan den er i forhold til blodsukker?

Har en knallgod oppskrift på Coleslaw fra Nigella Lawson som inneholder lønnesirup? Men det er kansje like greit å bytte den ut med splenda?

Yonah sa for siden:

Hadde nok laget den uten jeg. Tror neppe splenda kan erstatte maple syrup altså.

nomma sa for siden:

Tusen takk for supre linker. Blir nok å bestille ekstrakten. Spennede.
Lønne sirup er knall på pannekaker.

Imse: Tror den karakteristiske smaken av lønne sirup har mye å si i denne coleslawen. Men jeg skal prøve å lage den uten.

nomma sa for siden:

Fikk ikke bestille ekstrakten fra amazoon. Var ikke mulig sto det.:forvirret

trillian78 sa for siden:

Æsj, det var da ergerlig.

Her fant jeg en annen link, men det ser ut som om man må ringe dem for å bestille.... www.savoryspiceshop.com/extracts/mapleext.html

Og denne, men her må man også "kontakte dem" for info om "international shipping" : www.jrmushroomsandspecialties.com/product_info.php?products_id=59&osCsid=6f578b253869f7de3bde91c871d43289

At det skal være så vanskelig da!
Kanskje man rett og slett må kjøpe en av de ferdiglagde liksomsirupene. De er det da hvertfall mulig å få sendt til Norge...

Laila Jo sa for siden:

Maple syrup kjøpte jeg på ICA. Sto ved siden av lønnesirup, i helt likens flasker og likens etikett. Første gang jeg skulle kjøpe lønnesirup tok jeg feil og endte opp med maple syrup, det var før jeg begynte med lavkarbo. Er ikke så glad i sukker så jeg bruker maple sirup på mange ting.

Maple syrup bruker jeg feks av og til sammen med rømme, bare for å ta bort litt av toppen på smaken på rømme. Blir rundere smak.

Har ikke brukt det etter at jeg begynte med lavkarbo fordi jeg var usikker på innholdet og det står ingenting på flasken jeg har. Men no kan jeg jo starte å bruke den. Er virkelig god på smak.

Lise89 sa for siden:

Maple syrup er bare ordet lønnesirup på engelsk;) Så er nok like mye sukker i! Flere sånne "liksomsiruper" fra USA er faktisk ganske gode syns jeg:)

Lise89 sa for siden:

Men husk å sjekk næringsinnholdet ganske nøye.. Som regel er det oppgitt etter porsjonsstørrelsen ikke per 100g.. Kan ha ganske mye å si!

Alynna sa for siden:

Jeg hadde kjøpt essens, og tilsatt tagatesse i tillegg, for jeg er litt var på syntetisk søtsmak i større mengder. Tagatesse er det eneste som smaker likt som sukker, synes jeg :)

Er blitt stor fan av essenser, man kan jo få til alt med det :)

P.s. De fleste lønnesiruper du får i USA er laget av sukkersirup + lønnesirupssmak. Her i landet får man nesten bare ekte lønnesirup, og det smaker faktisk mye mindre av de (+ at konsistensen er tynnere ofte)

Bravo sa for siden:

Hva med yacon syrup? Jeg har ikke prøvd denne selv, men lurer altså på om noen av dere andre har smakt den - ser den har blitt brukt på amr. pannekaker og i bakst og sånt.

Lise89 sa for siden:

Hørt at deres produkter kan være veldig kunstige i smaken, men egentlig syns jeg ikke det gjør noe!;P Skal bestille noen produkter i dag, og tror jammen jeg skal slenge med en sånn en på kjøpet! Syns lønnesyrup og amerikanske "pannekaker" er så godt!:D

Yrla sa for siden:

ja, det er det jeg er redd for også, tror kanskje da vinci sirupen er bedre?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.