< Tilbake til oversikten

Hva skal jeg spise til lunsj på ketolysekuren i dag?

bankebenken sa for siden:

Jeg må på Mega'en og kjøpe meg mat til lunch i dag...(Lang dag og jeg spiser 2 ganger).

Hva kan jeg kjøpe som passer til Ketolysekuren, og som er klar til å spises???
Det eneste vi har på jobben er en micro...

Yonah sa for siden:

Ferdig stekt kylling ( ta av skinnet om du ikke vet nøyaktig hva krydderet inneholder, det kan nemlig inneholde både sukker og mjøl! ), majones på tube og salat fra salatbaren. Funker utmerket.

Er det krise og jeg ikke får tak i noe av dette, kjøper jeg en slags spekepølse som er full av fett og en blomkål og spiser 3 dusker.

Iset sa for siden:

De selger ferdiggrillet kylling i de fleste butikker. Enten hele, lår, vinger eller lignende. Og du kan kjøpe ferdig oppskåret kjøttpålegg og maule sammen med noe ferdigpakket salat eller noen cherrytomater.

Kylling spiste jeg i går, og fikk J**** pepper for å spise for lite mat, for lite fett....(her inne på forumet i går).

Salatbaren inneholder 7 boller med pasta og en bolle ris.

Spise blomkål rå????

Yonah sa for siden:

Rå blomkål er godt. Og se i grønnsaksdisken, de pleier å ha salat i vakumpakket eske også, kanskje de har det hos deg. Du finner alltid et eller annet, agurk, blomkål, you name it. Majones på tube, spekepølse, skinkestek, roastbiff...

Takk for tips. Pålegg :P

Jeg har ikke vekt her akkurat, men kjøttpålegg og gräddost og grønt kan jeg vel spise mye av...?

Yonah sa for siden:

Kylling er helt fint, MEN du må spise fett til, feks creme fraiche eller majones, eller fjordland sine ferdige bearnaise ( det er den eneste ferdige som er lovlig! ). Så vidt jeg vet fikk du ikke pepper i går, men gode råd om hva du kan gjøre anderledes for å slippe å bli kjempesulten. Spiser du bare kylling uten fett, da blir du kjempesulten. Er det krise kan du kjøpe delfiafett eller usalta smør og ha et par teskjeer fett i kaffekoppene dine ( om du drikker kaffe da..), det høres ekkelt ut, men er det ikke.

Det ble jeg ikke..... Spiste to lår to ganger og var IKKE sulten. Men kunne jeg ha spist mer fett? JA.

Yonah sa for siden:

Ta det på feelingen, 100-150g kjøtt, mindre hvis du eter ost. Se på gräddosten hvor mye den veier og skjær av en bit på feelingen. Etterhvert blir du ekspert på å vite hvor mye og hva du kan spise.
Og for siden, lag deg matpakke, så slipper du slike panikksituasjoner. Og da kan du lage deg mat som kan varmes om du vil det.

Yonah sa for siden:

Ja,ja, det er jo bra, men uten nok fett så kan du stoppe i vektnedgangen etter noen uker. Fettet er viktig, energien fra fettet skal erstatte energien fra karbohydratene du nå har kuttet ut. Kroppen må ha fett for å brenne fett.

Gracella sa for siden:

Skinkepålegg eller annet rent pålegg
cherrytomater
ferdig skivet ost
baybybel
majonestube
rømme
paprika
selleristenger
grillet kylling
grillribbe
stekte koteletter

rull ost og skinke sammen og ha på majones i midten
skjær opp paprika og selleristenger i store strimler og bruk rømmen som dip.

Du kan også kjøpe avokado som du moser og blander med rømme og majones. (noen dråper sitronsaft, litt salt og pepper er kjempegodt i tillegg). Jeg pleier å blande inn reker i avokadomosen.
Etter en slik er jeg mett i timesvis...

Gracella sa for siden:

Noe pålegg inneholder relativt mye sukker (glukose/dektrose/druesukker osv)
Er det "rent" så skal det ikke inneholde karber. Gilde er "storsynder" mhp å ha sukker i pålegget sitt.
Så les innholdsfortegnelsen.

I utgangspunktet kan du spise så mye kjøtt, ost og grønt som du vil, ja.

Jeg kjøpte
gräddost - inneholder 0g karber
en pølse på 400g rødvinsnabb - inneholder 0,8g karb pr.100g.
en pakke med trippel salat - rød, grønn lollo og rød eikeblad

Noen innvendinger?

Gerd sa for siden:

Du fikk råd, ikke j**** pepper!
Og kylling er ok, bare tilsett mer fett. Det er et råd.

Mitt og ditt synspunkt...men det er helt greit.

Flott. Takk.

MEN
Salaten smakte drit, og jeg klarte ikke spise den.

muskatt sa for siden:

Ser at dere skriver at majones på tube er ok, men når jeg har søkt på forumet her trodde jeg det kun var Hellmanns(?) og French(eller noe slikt) som er ok- og hjemmelaget. Kan vi bruke ekte majones fra Mills? Trodde ikke det var lovlig.:confused:

Svane sa for siden:

Nja... :) Du skrev at du spiste 2 kyllinglår. Og det er atskillig mindre enn en halv eller hel grillet kylling. ;)

Rå blomkål er forresten veldig godt. Prøv!

Yonah sa for siden:

Det er kriseløsningen når man ikke rekker å få laget lunsj selv. Jeg går utifra at hovedinnlegger snart får til å få med seg lunsj fra hjemme selv.
Jeg bruker kun kjøpt majones i krisetilfeller, men som regel planlegger jeg og har med meg mat om jeg skal bort. Jeg hadde nok aldri tenkt tanken å dra på jobb uten å ha med lunsj..

Gracella sa for siden:

Det beste hadde nok vært å lage majonesen selv, men det får jeg ikke til (- har virkelig prøvd, så det prosjektet er foreløpig lagt på hylla :o). Jeg har spist majones hele tiden mens jeg var på ketolyse, både Mills og Hellmanns. Det er sukker i den ja, men det er jo ikke all verdens mengder man bruker heller (unntatt jeg da, jeg elsker majones... ;)).

Ellers er det beste å ha med seg lunch selv. Ketolyse/lavkarbo krever litt planlegging - og belønningen er virkelig verd "slitet" :D

Jente 1980 sa for siden:

Jeg kjøper Hellmann`s Real Mayonnaise på Spar her i Tromsø, 0 g karber!!! Den blander jeg i diverse dressinger, eller tar en klatt i en salamipølse etc;-)))

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.