< Tilbake til oversikten

gelatin

dingpot sa for siden:

Jeg ser av listene at man har lov å ha gelatin på induksjonen, men hvor mye? hvor mange gram karbohydrater skal man telle per plate gelatin? Eller inneholder ikke gelatin karbohydrater i det hele tatt? (er ikke gelatin stivelse da? som igjen er karbohydrater?) jeg ser jo confecta og heistad sine geleer som ikke inneholder karbohydrater, men proteiner. Hvor kommer da "stivheten" til disse geleene fra om de ikke inneholder gelatin? Hvor kan man i så fall få kjøpt karbohydratfritt gelatin?

Er jeg helt på bærtur nå? :forvirret :rodme:

Summer sa for siden:

Gelita gelantin er bare eggehviteprotein. :)

dingpot sa for siden:

:w00t: gjett hvem som skal lage seg desserter!!!!!!!! :D

mofe sa for siden:

jeg også hadde samme reaksjon under induksjon.. men gjett hvem som ble superskuffa da geleen av saft og gelatin bare ble dissete.. :mad:

men du får ha lykke til! :)

Summer sa for siden:

Skal ikke geleen disse da? :p Du har nok brukt for masse vann i blandingen din..:)

mofe sa for siden:

jooda, disse skal den, men.. ikke sååå mye :) Hadde sikkert for mye vann i, ja :)

Marianne sa for siden:

Hvor får jeg kjøpt denne?

:) marianne

Summer sa for siden:

Vi kjøper på spar/meny

Sandrine sa for siden:

Fra gelita.com

"The raw materials used in its manufacture are skin (pigskin and hide split) and bone taken from slaughtered animals that have been approved for human consumption. The collagen contained in these raw materials is the actual starting material used for the manufacture of gelatine."
[font=Arial][/font]
Eggehviteprotein høres unektelig noe bedre ut...

elian sa for siden:

:w00t: :eek: Å fysjamei!!!!!! Dette viste jeg ikke, gitt..........

Men jeg husker jeg ble fortalt da ejg var liten, at leppestift ble laget av fett fra døde, kokte dyr....... Jeg brukte ALDRI leppestift som liten/ung! Det er jo ganske "digøsting" da?!

mofe sa for siden:

YUCK!!!!:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.