< Tilbake til oversikten

Hjelp, trenger svar fort! Spørsmål om søtningsmiddel og Sverigetur!

Iselilja sa for siden:

Står på dørkarmen nå og skal hive meg rundt til Sverige en tur, og handle inn lavkarbomat! Men jeg lurer på om man får kjøpt Splenda eller noen andre slags søtningsstoffer der borte, og evt i hvilken butikk?? (Jeg skal til Svinesundområdet). Søtningen skal brukes i eggemelk, lavkarbotrøffelkake, juksepannekaker og slikt, så den må være brukbar til dette.

Areola sa for siden:

Splenda får du helt sikkert kjøpt i vanlig mat-butikk, og det får du her også. Sukrin er billigere her.

Yonah sa for siden:

Kunstig søtning er dyrere i sverige. Og en boks splenda holder forhåpentligvis i et år eller mere. Man skal jo helst bruke minst mulig.

Ang. eggemjølk: Om du bruker usalta smør, så trenger du ikke søtning, både mannen og jeg synes at med kokosfett og normalsalta smør, så må den ha søtning, men med usalta smør og litt vaniljeessens og eller romdråper, så blir den søtlig!

Iselilja sa for siden:

Takk for svar. :)
Det ble Splenda, men i Norge (fant det ikke i Sverige). Ganske dyrt, ca 55 kroner! Også står det på boksen av den inneholder 97 g karbohydrater pr 100 g? :confused: Jeg trodde Splenda var lavkarbo?

Yonah sa for siden:

Du må huske på at 100g splenda er ufattelig mye.
Vei en teskje, så får du deg en overraskelse, ikke en hel karbo en gang;)

55kr for en boks som varer et år er ikke mye.. Med mindre du har planer om å spise kunstig søtning hver eneste dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.