*pippi m gutt og jente* sa for siden:
Er det normalt? nå var det 5.3
*pippi m gutt og jente* sa for siden:
Er det normalt? nå var det 5.3
novise sa for siden:
Aner ikke, etter en måned på ketolysekuren var totalkolesterolet mitt 4,4, nøyaktig det samme som når jeg spiste havregryn og gikk tre timer tur hver dag. Har tatt nye blodprøver i dag, etter 3 1/2 måned på lavkarbo og er spent på resultatet.
Kitt sa for siden:
Det er helt normalt at kolesterolet stiger i begynnelsen for så å synke og stabilisere seg.:)
Uansett, kolesterol er ikke på langt nær så ille farlig som vi er oppdratt til å tro. Er skrevet mange tråder om det her. Søk og les litt så blir du nok beroliget i massevis!;)
Fungirl sa for siden:
Mitt har steget jevnt og trutt siden eg begynte, og det liker eg dårlig.
Sendte mail til Torkil første gang det skjedde og fikk beskjed om å øke fettet. Det gjorde eg og enda steg det. Denne gangen fikk eg beskjed om å kutte fettet og øke på med grønnsaker...
Men stille fortvila er eg uansett :)
Alkazelters sa for siden:
Kolesterol er meget viktig, og det er ikke nødvendigvis slik at "jo lavere jo bedre". Det kan være en ide å lese boken "Det store kolesterolbedraget" av Malcom Kendrick. Det er mulig du slapper bedre av etter å ha lest den. Jeg bekymrer meg ikke lenger for høyere kolesterol.....
energibunten sa for siden:
finnes ingen klar sammenheng mellom kolesterol og helse, kun indikasjoner. Stort sett viser de beste langtidsstudiene at lavt kolesterol øker dødeligheten og at jo mer fett og kolesterol man åt jo lenger levde man.
Tenk hel, naturlig mat, det er iallefall det sunneste.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.