< Tilbake til oversikten

Ketolysepølser - fett og protein

bumbleroot sa for siden:

er det noen som vet hvor mye fett og proteiner det er pr. 100 gram i de forskjellige ketolyse pølsene?

Jonblund sa for siden:

Dytt dytt. Flere som vil gjerne vite det. Fett og proteiner?

trillian78 sa for siden:

Sjekka på den pakka med kjøttpølser som jeg hadde i fryser'n. Og det står faktisk ikke på pakka :eek: Det var jo litt dårlig stil da syns jeg... Så da får vel en initiativrik sjel sende en e-post til pølsemakeren da :rolleyes:

Jonblund sa for siden:

Ja det var det jeg fant ut jeg og. Fant ingenting her når jeg søkte på foumet. Tenkte jeg skulle sende en mail i morgen eller ringe. Viss ingen vet det da?

Maimor sa for siden:

Jeg sendte melding til Torkil, men han kunne ikke svare, så da sendte jeg mail til meny Stoa. Det er ca 3 uker siden, og jeg har enda ikke fått svar, så det er fint om noen andre også sender mail dit! Jeg også vil vite det nemlig!

Jonblund sa for siden:

Ja da har jeg ringt til slakteren faktisk. Og tro det eller ei så var det ingen der som kunne gi svar på det:confused:. Synes det var litt dårlig da. Til og med han som ordnet det visste ikke(pølsemakeren). Så hvor skal man hendvende seg da? Noen forslag?

bumbleroot sa for siden:

så bra at det er flere som lurer på det samme. Men synes det er ganske utrolig at ingen kan gi oss svar på dette.

Maimor sa for siden:

Trodde det var informasjon som de var pålagt å trykk på pakken jeg, eller i hvertfall kunne fremvise ved forespørsel? De må da vel for søttan klare å regne ut hvor mye fett og proteiner de putter i disse pølsene når de vet at det er nøyaktig 0,2g karber vel!?

tattoogl sa for siden:

Følger diskusjonen her og tenker da at...
Er det virkelig BARE de karbohydraten som de forteller at det er i pølsene???
Eller er dette bare "humbug"???

Skeptisk!!

Charly sa for siden:

Merkelig:eek:
Hvorfor kan de ikke fremskaffe informasjonen? Jeg stoler ikke på produsenten.

arnakristin sa for siden:

Forskrift om deklarasjon av næringsinnhold.
§ 5. Påbudt næringsinnholdsdeklarasjon
Ferdigpakkede næringsmidler skal ha næringsinnholdsdeklarasjon dersom det i merking, reklame eller annen presentasjon av næringsmidlet fremsettes ernæringsmessige påstander, unntatt ved omtale av næringsmidlet i kollektive reklamekampanjer (generisk reklame).
Ved frivillig deklarasjon av næringsinnhold skal krav i denne forskrift følges.
Ved deklarasjon av næringsinnhold for ikke-ferdigpakkede næringsmidler skal den merking som gis, være i samsvar med kravene som følger av denne forskrift.

www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19931221-1386.html

Så, det er ikke obligatorisk men denne lover er fortiden under revurdering, så kanskje i løpet av året vil det bli et påbud.

Jonblund sa for siden:

Håpe håpe. Bump. Er det noen kloke hoder der ute som kan gi svar på dette?

Mvh

John-Blund

Polarlyset sa for siden:

Dette lurer jeg også veldig på!

Noen som har fått svar?

Janis sa for siden:

Har alle som er keto-forhandlere disse pølsene dere snakker om?

arnakristin sa for siden:

Ketolyse pølsene blir laget at Meny på Stoa i Arendal og tilhører det frivillige vareutvalget til butikkene i Meny kjeden. Så. Har du en Meny butikk i nærheten så kan du få bestilt pølsene der dersom de ikke har det i vareutvalget.

saxpia sa for siden:

Kjente jeg ble litt der, jeg også.

Mercudia sa for siden:

Kjøpte mine første ketolysepølser i helgen og var fornøyd med smaken. Men lurer på det samme som dere. Kanskje masing hjelper?

Torkil sa for siden:

:)Hei
Jeg skal snakke med Pølsemakeren på Stoa og be dem sende en pølse til analyse. Problemet er at det koster penger og at det ikke er lovpålagt så vidt jeg er informert. Man vet hva som er i pølsene av karbohydrater fordi det er kjent ut fra tilsetningene av soyaprotein. Når det gjelder fett og protein bruker man kjøtt og flesk og der kan mengdeforholdet variere en del. Sist jeg gjorde et overslag klom jeg til at innholdet av fett var 15-20%
Men jeg er enig i at Meny Stoa hadde tjent på en skikkelig undersøkelse og deklarasjon.
Vennlig Hilsen
Torkil

Maimor sa for siden:

Takk for svar, Torkil, det høres supert ut! :)

bumbleroot sa for siden:

så bra Torkil :)Takk for hjelpen

Jonblund sa for siden:

Bump. Torkil hvor blir det av svar? Kanskje mas hjelper:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.