jeg har vært i ketose siden mandag 20. april og har to problemer jeg ikke vet hvordan jeg skal løse enda.
Førstkommende fredag, 1. mai, er jeg nødt til å drikke. Det høres kanskje dumt ut, men sånn er det:)
Jeg har tenkt å drikke meg full, men ikke dritings, på rødvin. Samtidig prøve å drikke så mye vann som mulig. Jeg shar forstått det slik at promillen er det verste her siden den bremser fettforbrenningen en stund - det er vel ikke noe jeg kan gjøre for å minimere skaden her ? Masse trening dagen derpå, drikke nok vann, salt, etc ? Skal klare å holde meg i ketose hele tiden.
Neste lørdag igjen er det (dessverre) ball her i gården. Der er det veldig god (og dyr...) mat som må fortæres. Det er snakk om tre retter med sannsynligvis store mengder karb. Hva er den beste fremgangsmåten her, gitt at man skal spise maten ? Begrense potetmengdene man spiser? Her blir det i tillegg en del drikke, skal følge samme slagplan som i forrige avsnitt.
Om du drikker deg sanseløst full kan det være greit å få i seg noen få karber. Leveren sliter litt med å forbrenne alkohol og samtidig produsere glukose til hjernen.
Men hvordan er det egentlig hvis man går over 20 karb og går ut av ketose - hvor kritisk er det ?
Jeg mener, er man tilbake som om man ikke hadde kjørt ketose de foregående uke eller er det bare et "minor setback" ?
Spørsmålet er nemlig hvor nøye jeg skal være med maten. Vil nødvigst være kjempesær og skrape sausen vekk fra kjøttet og sånt, men i stedet styre unna de verste fellene.
Er det veldig farlig å komme ut av ketosen, tar jeg nesten heller med egen mat. Jeg har virkelig kommet inn i rutinen nå, så vil ikke ødelegge så mye!
Jeg skal selv på Ball, to dagers full feiring om noen uker, de dagene kommer jeg til å begrense karbo inntaket før middagen, la potet ligge igjen og skippe dessert, ta en liten bit som syns syld;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.