< Tilbake til oversikten

Forslag til mellommåltider

Sunniva31 sa for siden:

Først og fremst må jeg takke for et flott forum, hvor jeg har lest meg opp og lært masse i løpet av dagen. Så over til spørsmålet:

Jeg og min samboer skal begge ned over 10 kilo hver og følger Lindbergh dietten med noe egenkomponert innimellom. For meg har det gått kjempefint i dag, jeg har nesten ikke hatt sukkersug heller. Samboeren min derimot sliter med at han hele tiden er sulten.

Spørsmålet mitt er: hva er gode mellommåltider når han er sulten? Han sliter også med å lage seg ordentlig varm forkost da han ofte er trett og har dårlig tid om morgenen. I morgen blir det et hardkokt egg og kaldt, stekt bacon. Er det nok? Til lunsj sender jeg med ham tacokjøtt og salat og rømme. I dag spiste han en hel kylling.

Han spisser som regel gulrot, hasselnøtter og andre usaltede nøtter som mellommåltider.- Er han sulten kun fordi det er suget etter de raske hasselnøttene eller spiser han for lite?

TRenger sårt hjelp for selv opplever jeg ikke denne sulten.

alene sa for siden:

Min erfaring når jeg gikk på lindberg dietten så opplevde jeg ikke denne sulten. Trikset er at man må spise nok proteiner. Med nok proteiner så blir man mett og man blir ikke fysen heller.
Håper det hjalp deg litt på vei.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.