Pinne sa for siden:
Går det an å lage noe som kan erstatte Atikinsbarer og den typen "snacks" hjemme, av ting man har i huset?
Pinne sa for siden:
Går det an å lage noe som kan erstatte Atikinsbarer og den typen "snacks" hjemme, av ting man har i huset?
Kanutten sa for siden:
Smelte mørk sjokolade sammen med litt kokosa. Tilsett frø, nøtter, mandler, knuste fiberrik, soyaflak, etc. Hell i muffinsformer i tynne lag. La stivne og stå kaldt. Nammis!
Livlys sa for siden:
Jeg har prøvd å lage noen barer selv. De ble ikke så værst. Er veldig usikker på utregning av Karbinnholdet.
Her er minn oppskrift
Hjemmelaget protein-bar
Protein Khd Fiber
110 gr 2 stk Egg 1,5 1,9
1 ts Søtning
30 gr 2 ss Hasselnøtt pulver/mel 4,1 5,1
30 gr 2 ss Mandelmel 12 2,4 9,9
30 gr 2 ss Cocosmel 6 1,2 18
10 gr 2 ss Kli 1,5 1,9 4,2
20 gr 2 ss Havregryn 2,7 11,2
15 gr 1 ss Linfrø 3,7 5,2
30 gr 2 ss Protein Pulver ( 23,7 3
Perferct Zero Carb Isopure)
2,5 dl Fløte 0,5 0,7
20 gr 2 ss Cocos râpée – til pynt 1,4 4,7
Totalt Proteiner: 79,2, Khd: 48 , Fiber: 37,3
Bland sammen alt det tørre: Hasselnøttmel, Mandelmel, Cocosmel, Kli, Havregryn, Linfrø og Protein Pulver. Visp egg og søtning til eggedosis. Smelt sjokoladen og bland i 2,5 dl fløte.
Ha eggedosis og Sjokoladen i blandingen og bland god. Dette skal bli en fast deig, som formes i den størrelse og form en ønsker. Rull dem i cocous.
Kan stekes. Og den kan kun kjøles ned i kjøleskap. Valget er ditt. Dersom du vil steke dem, da blir det en tørr ”skorpe” som ikke klisser, stekes på 175 grader i ca 5 min.
Anbefaler porsjoner på ca 30 gram. Pr bar = 14 stk totalt
Karbo innhold blir da følgende:
Khd = 48 – Fiber 37,3 = Netto Karbo 10,7 / 14 stk = Khd pr bar 0,76.
nomma sa for siden:
Så lurt :D:D:D
må prøves
Liv sa for siden:
Eh..hvor er sjokoladen sa du?
Livlys sa for siden:
Uphs :flau:- Nå ble jeg flau. Jeg har glemt å skrive inn 100 gram (I plate) 85 % sjokolade.
Nå er jeg usikker på om jeg har denne med i utregningen - jeg er på jobb nå, så jeg må sjekke det når jeg kommer hjem.
Altså: 100 gram 85 % sjokolade.
Odde sa for siden:
Det skulle vel gå bra vel. Her er en fil som inneholder en haug ulike barer som jeg fant i et forum på nett.
Odde:D
Sungrazer sa for siden:
Hei! Ny på forumet, men fikk en idé til proteinbar.
100 g mandler
100 g hasselnøtter
40 g peanøttsmør, grovt
2 egg
Pisk eggene stive, finhakk mandlene og nøttene, bland inn peanøttsmøret. Lag passe store biter og stek på 180 grader i 10-15 minutter. Avkjøl.
Har denne oppskriften i ovnen nå og gleder meg. :D
360 gram totalt
1720 kcal
Protein 61,1 gram
Fett 153,9 gram
Karbohydrat 18,3 gram
Hmm -- kanskje jeg skulle kalle det en fettbar isteden! :D Hva tror dere om oppskriften?
Sungrazer sa for siden:
De ble litt tørre. Kommer kanskje an på hva man liker, men jeg synes det smakte godt med vann til. :)
Idarull sa for siden:
Jeg vet dette er en gammel tråd, men har noen funnet en superbra oppskrift på barer i det siste?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.