Tallin sa for siden:
hei,er ny her og lurer på hvor mange karbohydrater jeg skal spise hver dag? går ikke på noen spesiell kur,da jeg ikke vet hva jeg skal velge. er 1,66 og veier 75 kilo.
Tallin sa for siden:
hei,er ny her og lurer på hvor mange karbohydrater jeg skal spise hver dag? går ikke på noen spesiell kur,da jeg ikke vet hva jeg skal velge. er 1,66 og veier 75 kilo.
Yonah sa for siden:
Da må du nesten velge noe før du spør, fordi det spenner seg i grunn fra 5-150 karber og fettandelen varier ettersom hvor mange karber du spiser;)
Fungirl sa for siden:
På Fedon, som er generell lavkarbo, er det vel rundt 100 g karbs som går med. Men anbefaler deg å velge en filosofi hvis du vil gå ned i vekt.
Susanne87 sa for siden:
Hei!
Dette lurer jeg også på. Jeg klarer meg fint på ca 50 karbohydrater per dag, og lurer på om det er andre som spiser like mange karbohydrater og går ned i vekt på dette? Er min tredje dag på dette kostholdet med mindre karbohydrater og er derfor ganske ny her!:)
Fungirl sa for siden:
Hvor kommer de karbsene fra? Dette kan være avgjørende. Selv går jeg på Ketolyse og da skal man ha minimum 15 g karbs som kvinne. Jeg har ligget nærmere 20 i det siste og hatt for masse fløte i maten, så det er herved kuttet for å se om vekta går nedover igjen :)
Susanne87 sa for siden:
De kommer fra ekstra lett/grovt brød med solsikkefrø (8,5 gram per skive), grønnsaker (brokkoli, løk, blomkål, salat), ryvita knekkebrød (5,6 gram per stk) og smør :) Klarer meg rett og slett uten brød og knekkebrød i løpet av dagen... Ikke ennå iallefall :) Har gått ned fra 76,6 kg på mandag til 75,2 kg i dag (torsdag), så noe gjør jeg vel riktig....?
Susanne87 sa for siden:
Rett og slett IKKE skulle det stå ;) Og beklager for at jeg kuppet tråden.... ;)
danish sa for siden:
Det er ganske nærme det vi spiser på Optimal ernæring. Det går i 64 gram karbohydrat om dagen. Karbohydratene skal riktignok helst være fra rotgrønnsaker eller stivelse (særlig potet). Er endel som har gått ned uten problemer på O. e.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.