Hadde bare litt behov for å dele at jeg endelig kom inn i bunaden i går:stortsmil, som var hovedgrunnen til at jeg satte i gang dette slankeprosjektet. Den er fortsatt litt trang, men til 17. mai tror jeg den sitter perfekt.
Må innrømme at jeg skeia litt ut i matveien i konfirmasjonen i går:flau:, er desverre ikke et grunnfjell av prinsipper og selvdisiplin... Men jeg henter meg fort inn igjen, og er supermotivert til videre keto-liv i en måned eller to til. Og så er det over på vedlikehold:)
Og forresten, de selger Ketolyse bakemiks og soyamel på Meny,Oslo City pluss en del andre Ketolyse-produkter (for dere som bor i Oslo-området og ikke visste det fra før)
Grattis Mona:D. Så deilig det må føles og endelig passe bunaden. Jeg har ikke prøvd min enda, men er ganske sikker på at den passer til 17 mai.
Takk for tips om bakemix etc. på Oslo City:p. Jeg skal til Oslo neste helg, så da skal jeg ta en tur innom og kjøpe litt forskjellig. Hvor i butikken finner jeg bakemixen? Blandt andre melprodukter eller er det egen hylle med ketolyseprodukter. Hva annet spennende har de? Jeg vet ikke hva som finns av produkter da vi her oppe i gokk ikke har noe særlig utvalg for oss som ønsker og spise lavkarbo:(.
Hei! De står i en egen hylle innerst i butikken. Når du kommer forbi ferskvare/ostedisken står du rimelig rett foran dem, tror jeg. De har Ketolysepølser også, i et eget fryseskap rett til venstre for den hylla der du finner bakemiksen. Men de er jo frosne, da, så passer vel ikke så godt hvis du har lang vei hjem. Ellers har de godt utvalg av sukkerfri sjokolade. Og det har de i den helsekosten rett ovenfor Meny også;)
Gratulerer! Så herlig det må føles.
Vi hadde selv konfirmasjon på lørdag for guttungen vår - og med 7 kaker, Gome, kransekake, lefser osv så må jeg innrømme at jeg har spist ENORME MENGDER i løpet av helga.....
Det er lenge siden jeg har følt meg så slapp og daffen.....
Nå er det tilbake på lavkarbo igjen......egg & bacon smakte vidunderlig i morges!
Gratulera så bra:=)
Må faktisk innrømme at min bunade måtte nett syes inn, var blitt altfor stor...og skal love deg det er lenge siden ble sydd inn...har vert motsatt i mange år...så e ein herlig følelse:)
Bunaden er også min gulerot nr 2 ( nr en er evt barn nr 4:D om vi føler for det da ), og jeg har nok 45kg til jeg kommer inn i den... Satser på neste 17.mai jeg;)
Ser at du er 29, jeg ønska meg bunadting i 30 årspresang. Fikk både skjorte, sølv og penger til stoff. Også lønner det seg veldig å ha noen som kan sy den for deg, hvis du ikke gjør det selv. Jeg broderte min egen skjorte, men resten satte jeg bort. Det er sømmen som er dyrest, stort sett... Anbefaler uansett å få deg bunad, føler meg veldig fin i den:)
Jeg får nok ikke bunad i gave til 30-årsdagen, min slekt gir bare gaver til rundt hundrelappen, hehe. Jeg kan jo ønske meg for moro skyld, men det er nok nyttesløst. Alle har i alle år visst hvor intenst jeg har ønsket meg bunad. Og sy kan jeg ikke. Svigermor er skredder men hun orker ikke å ta på seg et slikt prosjekt og det skjønner jeg jo.
Nei jeg får nok spare selv, til en brukt en gang. Så flink du er som er så god til å sy!!
Ja, brukt er smart, for man bruker jo ikke bunad så innmari ofte og da er de sikkert som nye allikevel:) Tror det ligger en del bunader på finn.
Er nok ikke så veldig flink, er jeg redd, men det er morsomt å vite at jeg i hvert fall har gjort noe selv. Det var hvit lintråd på hvit lin, så broderiene syns jo ikke så godt heller...Fikk en bekjent til å sy, og hun er superflink og nøye, det var vel verdt pengene.
Grattis:)! Kom meg inn i stakken jeg også. Trodde innerst inne at den skulle være litt slakkere, men den sitter som et skudd. Burde strengt tatt være fornøyd med det ettersom det var hovedmålet mitt. Raste jo ned i vekt til å begynne med og trodde nok derfor at jeg skulle gå ned ennå flere kilo enn jeg har. Kroppen har nok stagnert og er fornøyd med den vekten jeg nå har. Og jeg er fornøyd med kostholdet:) Men da jeg fikk på meg jakken i tillegg til stakken ble jeg stor som et hus. Får nok håpe på bedre tider og penger til et belte som får midjen til å se litt smalere ut hehe.
hehe, du får stramme det inn. Min bunad var MEGET trang, og jeg er fortsatt øm rundt midjen etter søndagen! Så det er noen kilo igjen før den blir "slakk". Men hvis jeg klarer 3 kilo til før 17. mai, da tror jeg den vil sitte akkurat som den skal:) Må bare flytte litt på de øverste to knappene, for "bysten" har (heldigvis) fylt seg litt ut etter post-amme-perioden. For da var det litt slunkent, gitt....
Jeg prøvde noe overmodig bunaden min i går, men det er et lite stykke igjen,gitt!! Den fikk jeg da jeg var størrelse 38, og har ikke brukt den på 13-14 år...Men om ca 15 kg til går det kanskje....Gratulerer til dere som har greid det! Det har plaget meg i alle disse årene at jeg har en ubrukt bunad i skapet...Fikk den i morgengave da jeg giftet meg, men rakk ikke å bruke den mange ganger før jeg ble gravid, og siden gikk vekta bare oppover. Men julaften kanskje!
Da får du sette julaften som mål, det er jo et flott mål å ha! Min bunad er jo bare et år gammel, og er sydd i str 40-42 sånn ca. Helt skreddersydd til meg da jeg veide rundt 70-72, så jeg hadde jo litt mer slingringsmonn:) Men sannelig klarte jeg ikke å gå opp 10 kg på et halvt år...det er helt utrolig! Nå må jeg være superflink med veldikholdet, ellers gjentar jeg nok den samme "bragden"...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.