< Tilbake til oversikten

Sukker!

HP sa for siden:

Nå har boken til Dag Viljen Poleszynski og Iver Mysterrud kommet ut! :D

"Sukker, en snikende fare" - og i kjølvannet av denne har der nå begynt å komme endel fokus på sukker.

• 6 sider i Bergens Tidendes Lørdagsbillag idag om sukker og barn/barnehager! :)
    Noen andre som har sett, lest noen gode reportsajer? Tenkte vi kunne samle opp! :p

Boka er forresten enormt! 400 sider, og en solid bunke med referanse til hver eneste påstand. Den er skikkelig dokumentert altså. Masse kule sitater fra forskere opp igjennom. Boken innleder med dette sitatet - midt på en helside:

[center]"En stort mer beskjeden uttalelse enn å si at man ikke har godt av sukker, er neppe mulig å tenke seg."
[/center]
[right]Ernæringsfysiolog Ann Louise Gittelman
[/right]

Iset sa for siden:

Å herreguud så bra!! Jeg og kona di har diskutert så det har stått røykskyer ut av skjermen, på NM om barn og sukker, og sukker/barnehager. :fnise:
Jeg blir så provosert av de som ikke bryr seg og som mener vi er hysteriske. :rasende:

Dette var kjempespennende! Håper folk snart tar til vettet!! :grrr:

Marianne sa for siden:

Jeg sjekket på www.bt.no men fant ikke noe om dette her. Ser ut som om de ikke legger ut dagsaktuelle saker fra avisen. Kommer i morgen??

marianne

mofe sa for siden:

Den heter det? "Sukker, en snikende fare"?

Forresten har jeg hatt Iver Mysterud som foreleser da jeg tok et evolusjonsfag på Blindern for snart tre år siden. Har er en snodig kar, men veldig spennende :) Også så smart da! :D

MHM sa for siden:

Også så kjekk da!!!! :D

Fedonisten sa for siden:

....MHM da!!.....
[color=darkred][/color]
Hvordan går det med deg og mannen din egentlig?.... fnis

HP sa for siden:

:lol:

Fedonisten sa for siden:

...syns du han var kjekk, HP?..... :lol:

HP sa for siden:

Nope... Jeg synes han er en snodig kar... :snill:

Men du og MHM er litt morsomme da... :p

MHM sa for siden:

Kan ikke skjønne at dere synes han er snodig jeg da. Noe av det mest normale jeg har vært borti. Er gift, har barn, går på ski, tatt hovedfag på universitetet, skribent, foredragsholder, er KJEKK, og veltalende. Ikke no' som skurrer for meg.... (bortsett fra at han er gift da eventuelt... ;) )

HP sa for siden:

Han er dyktig i alle fall! Utrolig flink å provosere uten å gjøre det... :p

Fedonisten sa for siden:

fniiiiiiiis

ryli sa for siden:

Han æ'kke halvparten så kjekk som HP og meg, synes nå jeg! :cool: Men boka hørtes spennende ut, da. :D

Også MHM, som klager på at hun ikke får være "The one and only" hos meg. Du er jo ikke mye bedre selv, da. :mad:

Anne sa for siden:

Waw...drømmegutten til MHM jo:D Hm....lastenes sum er konstant sies det...Hvor/Hva er hans laster spør jeg. :D *Fnis*

Fedonisten sa for siden:

.....men det bryr vel ikke du deg noe om Ryli?.... for du vil vel ikke at noen andre enn jeg skal syns at du er "The one and only" - og omvendt....

Fedonisten gjør klar til kamp

....må nesten snart lage egen tråd av dette syns jeg...... Stakkars boka blir jo helt underordnet...... :rolleyes:

mofe sa for siden:

Men altså.. Denne boken.. Hva het den? :)

Summer sa for siden:

Suker en snikende fare. :)

HP sa for siden:

Fra Gyldendal:

HP sa for siden:

Også står skrevet i det første innlegg ;)

Fedonisten sa for siden:

Å ja - det velkjente suker ja..... :p Enig med forfatterene der ja. Suker er no' dritt....
[color=blue][/color]
ert-ert

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.