< Tilbake til oversikten

Jeg vil ha ribbe!

Photobscura sa for siden:

Men jeg er lat, blakk og litt syk.
Vet noen om det finnes noen butikker på Grünerløkka eller i de østre sentrumsområdene i Oslo som kan finne på å ha ribbe som er ganske billig? Jeg har følgende butikker i nærheten: Ica, Rema 1000, Kiwi, Joker, Bunnpris, og det er vel ikke så himla langt til nærmeste Rimi heller ...

Millsi sa for siden:

Ribbe er NYDELIG! Jeg bor dessverre ikke i næheten,men pleier ikke ribbe å være ganske dyrt nå?

Jeg kjøpte inn noen ekstra til jul jeg :) Så vi har i frysa!

Ser ut som om det må bli Sverige, gitt.

Skautrollet sa for siden:

Min nærmeste Rema har ribbe til 29 kr kg, men det er noen mil unna Oslo da:)
Ingen upris det vel!

Nei, det var sannelig ingen upris!
Det er to Rema 1000-er i umiddelbar nærhet her, men "problemet" er gjerne at dagligvarene i bykjernen ikke har særlig godt utvalg, men jeg skal jammen meg sjekke!
Pleier ikke en ribbe å veie omtrent 3 kg?

Som du skjønner var jeg ribbesulten selv... de jeg så på veide fra 2,7 og oppover. Riktignok var de frosne, men de tiner mens vi gleder oss! Kanskje du kan spørre betjeningen om de kan ta inn ribbe?

Ja, det hadde vært så stas å slippe å mase om enda et Sverige-besøk :p
Det som er så morsomt er at jeg vel bare har spist ribbe to ganger i hele mitt liv, første gang for mange år siden, hvor jeg hardt konkluderte med at dette var æsj, og så igjen i jula som var nå etter åtte år som veggis ... Nå står det bare ribbe i hodet mitt. Haha!
Skal i hvert fall gå innom de lokale butikkene som er her på Løkka i morgen og ta en titt.

LineJM sa for siden:

Lykke til.
Dere har fått meg også til å få lyst på ribbe nå, og jeg spiser det vanligvis bare til jul....

Kula sa for siden:

Ikke akkurat Grünerløkka, men Ultra på CC Vest har ribbe. Kjøpte nylig ribbe der. Jeg la dessverre ikke merke til prisen, men det er i hvertfall raskere å dra til dit enn til Sverige.

nalana sa for siden:

Menybutikkene pleier ofte å ha ferdig stekt ribbe i kjøttdisken. Ikke særlig økonomisk, men du kan i hvert fall ta en smakebit. :)

Ignite sa for siden:

Hei nabo :) Hvilken Rema er det? Askim?

Jupp, den på Haugom :cool:
Der hadde de en hel liten frysedisk full med ribbe, og søte små kulegriller til 119,- så nå blir det grilling hos trollet:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.