Iselilja sa for siden:
Noen som har prøvd denne pizzabunnen? Er den god?
Iselilja sa for siden:
Noen som har prøvd denne pizzabunnen? Er den god?
Iset sa for siden:
SJOKKERT, den så helt fantastisk ut?! Må prøves i helgen! Men hun skriver at hun først koker blomkålen og SÅ river den, er det ikke like greit å rive den først, tror dere? Eller blir resultatet annerledes da?
Yonah sa for siden:
ÅÅÅÅÅÅÅ, kanskje vi skal ha pizza i dag?
Skjønner ikke helt hva forskjellen er på kokt og rå blomkål, for det blir jo vann i den om man koker den først eller ikke..
Bee sa for siden:
jepp! Har prøvd!
Den gjør at selv kaldpizza smaker nydelig.
Jeg lager av 2 blomkålhoder når jeg lager for at alle skal bli mette. Kjører de i foodprossesoren og tilbereder som blomkålris med smør i microen. Fra kokt tilstand syntes jeg det ble så vannete.
Den er superduper god altså. :D
Yonah sa for siden:
Da lager jeg den i mikro og lar den avkjøles. Dette blir spennende!
Bee sa for siden:
Gled deg!
Og om du har god tid, og harmuligheten til og la bunnen avkjøle og sette seg litt, så er det utrolig godt og rulle inn mozarellastaver inn langs kanten.
Supernova sa for siden:
Jeg har også prøvd. Falt ikke i smak hos meg, liker de andre her inne bedre :) Men smaken er som baken :)
Iselilja sa for siden:
Hvorfor likte du den ikke?
Smaker den ikke som vanlig pizza?
Alkazelters sa for siden:
Jeg slår gjerne et slag for denne bunnen. På mange måter synes jeg det er den desidert beste lavkarbobunnen jeg har smakt. Jeg tror det er den naturlige smaken som tiltrekker meg. Ting blir ikke helt det samme med proteinpulver osv...
trillian78 sa for siden:
Oi, denne bunnen har jeg kommet over en del ganger. Og hver gang har jeg tenkt at den MÅ prøves. Får aldri rota meg til det. Også glemmer jeg det til neste gang den dukker opp på en eller annen nettside. Må liksom huske å kjøpe den mozarellaosten... Skal tro om det funker med gräddost??
trillian78 sa for siden:
Er det noen som vet hva slags konsistens denne bunnen skal ha når du tar den ut av ovnen første gang? Nå har min stått i de foreskrevne 12-15 min. Den er liksom helt myk. Ikke "crusty" i det hele tatt :( Samtidig ser jeg at den ikke kan stå mye lenger hvis den ikke skal bli brent i kantene. Har prøvd å skru ned temperaturen, og lar den stå i et par minutter til...
Linken til oppskriften funka ikke lenger forresten. Fant en annen link her: denver.yourhub.com/Longmont/Blogs/Life/Blog~435499.aspx
Bee sa for siden:
Den ble ikke sprø hos meg altså. Crust er ordet de bruker på pizzabunn i USA. Tror ikke du skal forvente at den blir sprø nei.
trillian78 sa for siden:
Okey... Jeg hadde håpet på ordentlig "crust" eller hvertfall litt stivhet, og ikke nok en variant som var omelettaktig i konsistensen. Men jeg ser nå at denne bør spises med kniv og gaffel. Jaja, håper den er god. Er litt bekymra for at det bare skal smake blomkål.
Ellers tror jeg nok at jeg kommer til å gå tilbake til Kristins pizzabunn igjen neste gang. Det var liksom litt mye jobb med denne bunnen sammenlignet med Kristinbunn. Og Kristinbunnen er jo faktisk veldig god da.
Men jeg er spent på disse I can't believe they're cauliflower breadsticksene som jeg har i ovnen nå. Måtte jo prøve meg på dem i samme slengen :spent:
Bee sa for siden:
Som kaldpizza holder den bedre sammen og smaker fantastisk. :D
trillian78 sa for siden:
Ok... Det er praktisk hvis man får noen rester til overs :D Jeg gleder meg hvertfall til pizza i kveld. Måtte vente med å lage fyllet fordi jeg gikk tom for oregano. Men nå har jeg vært på butikken, så nå står det en deilig pizzasaus og koker på plata.
Det var forresten litt voldsomt å kalde de breadsticksa for breadsticks. Men kaller man dem blomkålomelettstenger, så var de jo faktisk veldig gode da :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.