< Tilbake til oversikten

Skal på weekendtur og trenger noen råd

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

Jeg går på ketolyse og har ca 4 kg igjen til jeg er fornøyd..Men skal altså på utenlandstur og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre ifht mat.. Går det ann å ta pause for helgen og evt hvordan spiser jeg da? Eller skal jeg begynne på annet kosthold feks Fedon som jeg skal over på etter ketolyse? Hva ville du ha gjort?

Kitt sa for siden:

Jeg ville ha levd så lavkarbo jeg kunne. Var i Praha i høst og droppet tilbehør jeg ikke kunne ha og spiste heller mer av alt det andre. Gikk ut av ketose, men gikk ikke opp et gram!

Noen sier det er lurt med en pause, bare det ikke blir ofte.

Eller vel heller ikke så ofte man reiser på tur til utlandet, heller!

God tur og lykke til!:)

Mjauritz sa for siden:

Hvis det er muligheter med buffe er jo det suverent, hvis ikke ville jeg ha lagt poteter/ pasta til side og heller bedt om mer salat. Men litt skal man jo unne seg når man for en gangs skyld er på tur, jeg har selv begynt å tenke i disse baner da jeg om noen uker skal utenlands. Målet er å holde seg unna de store karbofellene, men litt vin og sånt blir det nok! Lykke til;)

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

Ja jeg får gjerne prøve å leve lavkarbo..Er livredd for å få vondt i magen når jeg er på tur pga kostholdet:o Er blitt så vant med ketolysematen nå vet du..he he;) Men hva er det greit å kose seg med når man er på tur, utenom maten selfølgelig..?

Fungirl sa for siden:

Når eg er på tur så er eg på tur, dvs at eg bruker lite energi på å tenke på det eg putter i munnen. Smaker gjerne på pastaen, potenene eller risen, men er ikke det som er mat for meg lengre så ikke så vanskelig å velge vekk.
Eg veit med med meg selv at når hverdagen starter igjen så er eg tilbake til Ketolyse og holder meg der. Er ikke sånne turer i løpet av året som gjør at man blir overvektig, det er når hverdagen blir en fest at ting går gale.

Når jeg skal ut å reise starter jeg gjerne å spise litt mer karbs dagene før, for eksempel noe frukt og sånn slik at kroppen ikke får sjokk når jeg faktisk ikke har samme kontrollen på maten.

Kos deg med det du har lyst på, men selvsagt med måte og så er det rett tilbake på ketolysen når du er hjemme igjen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.