< Tilbake til oversikten

Første lavkarbohandletur. Hva bør stå på handlelisten?

Iselilja sa for siden:

Etter å ha snuset rundt på forumet her noen dager har jeg bestemt meg for at jeg ikke vil vente til jeg har bestemt meg for hvem av kostholdsbøkene jeg skal kjøpe - jeg vil starte NÅ! :) Er supermotivert, og ser ikke poenget med å vente på en bok. Jeg vet jo allerede at jeg skal spise mye fett og lite karbohydrater, og hva slags mat jeg bør unngå, så det skal nok gå greit.
Men trenger litt starthjelp ang hva jeg bør sette opp på lavkarbojomfru-handlelisten. Tenkte jeg skulle ta en tur til Sverige og hamstre opp slik at jeg har det meste av mat for to, tre uker. Tror jeg er litt i fare for å ende opp med kun egg og bacon. Vil handle inn slik at jeg har matvarer til noen enkle frokoster, middager og lunsjer. Det bør være relativt billig mat, men vil samtidig ikke spise for mye av kun én matvare, så listen skal være lang!

Hvordan ville dere satt opp en handleliste, dersom dere ikke hadde noe lavkarbomat i hus, og skulle handle dette for første gang (og ja... så ekstremt er det her - vi har nesten bare kneip og karbohydratholdig pålegg :o )

Listen ser foreløpig slik ut:
-Økologiske egg (i bøtter og spann!)
-Fetaost (helst i olje.. mmm :) )
-Bacon
-Poser med kyllinglår/vinger
-Smør, muligens saltredusert
-Rømme, cottage cheese og slikt (hvor lenge holder dette seg forresten?)

Bee sa for siden:

Kjøttdeig
Annet kjøtt
Oster
Kruskakli
sesamfrø
linfrø
tyrkisk yoghurt
grønnsaker
frosne bær
johannesbrødkjernemel

Iselilja sa for siden:

Notere. Takk for forslag :)

Er sukker-erstatninger billigere i Sverige?

Iselilja sa for siden:

Takk! Den listen er jo super! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.