Sassy88 sa for siden:
Jeg vet man i teorien kan drikke det på ketolyse, men er det ikke slik at for noen kan det sørge for at en kommer ut av ketosen pga man ikke "tåler" søtstoffene som er i den brusen?
Sassy88 sa for siden:
Jeg vet man i teorien kan drikke det på ketolyse, men er det ikke slik at for noen kan det sørge for at en kommer ut av ketosen pga man ikke "tåler" søtstoffene som er i den brusen?
Gerd sa for siden:
Du kommer ikke ut av ketose ved å drikke pepsi max. Men mange reagerer med vektstagnasjon ved inntak av kunstig søtstoff. Samt at kunstig søtstoff trigger søtbehovet :)
Sassy88 sa for siden:
Ok, sånn å forstå ja :)
Da tror jeg at jeg unner meg noen glass nå i helga, og ser an vekta om jeg kan, eller ikke kan, drikke det :)
Gerd sa for siden:
Ja, må bare finne ut hva som kroppen tåler :)
Sense sa for siden:
Jeg drikker pepsi-max hver dag kremt det er den eneste lasten jeg har. Nå har jeg jo nettopp begynt på ketolyse igjen, men forrige gang gikk jeg ned minst 1 kg i uka, så det hemmet ikke vektnedgangen min. Jeg får heller ikke lyst på søtt. Det er min erfaring, men vi er jo forskjellige.. ;)
Monicah sa for siden:
eg og drikke mykje pepsi max og cola zero..
Sjokoguri sa for siden:
Hei!
Jeg har drukket stoooore mengder Pepsi Maxs, og allikevel gått ned i vekt! Ög jeg har det slik at hvis jeg får lyst på noe godt så drikker jeg Pepsi Max, det er min form for kos:D
Idaaee89 sa for siden:
Men det er jo aspartam i pepsi max, og det er vel ikke bra på lavkarbo? Jeg liker veldig godt pepsi max, og håper ikke det ødelegger for vektnedgangen. Er så godt å ha noe man liker kjempe godt og som man kan drikke med samvittighet når man har lyst på noe søtt :)
Photobscura sa for siden:
Aspartam er vel ikke bra på noe som helst slags kosthold :cool:
Sassy88 sa for siden:
Er det forskjellig søtstoff i pepsi max, cola zero og sprite zero?
Jeg kan ikke drikke pepsi, og jeg trenger virkelig den kosen lettbrusen gir meg.... :(
Bee sa for siden:
Det er aspartam i all lettbrus. Cola light var en stund søtet med sucralose, men det har de sluttet med nå.
Sassy88 sa for siden:
Regnte vel med det ja...
Syns det er surt jeg, noen kan drikke så mye pepsi de orker, mens vekta mi står stille om jeg gjør det:p
Jaja, jeg holdt meg nå uten pepsi'n sist gang, så da skal jeg klare det nå også...
Stilken sa for siden:
Tror jeg har kommet fram til at pepsi og annet søtning stopper vekten her
Men er det slik at den stopper vekten over lang tid? eller blri det bedre når søtningen er ute av kroppen?
kupper tråd
Gerd sa for siden:
det kommer an på om du tar deg et glass en lørdagskveld eller om du drikker hver dag :ja:
Bee sa for siden:
For de som ikke tåler kunstig søtning, så tenk på hvor deilig det er for tennene og slippe all brusen. :D
Skautrollet sa for siden:
Jeg blir fryktelig sulten av lettbrus, og nå etter å vært uten i lang tid synes jeg det smaker kjemikalier. Nå drikker jeg heller vin og farris til kos.
Stilken sa for siden:
Tar kansje en gang i uken eller to, aldri brus faktisk, da blir det en slurk, Men er vel helst lørdags "godisen" jeg tenker på, som en Lavkarbo kake eller noe?
Rømme og slikt er litt stopper her tror jeg også:mad:
egg&bacon sa for siden:
Drikker pesi max hver dag jeg, ca en flaske...:o Går ned men hvis jeg nå stangnerer kommer jeg til og dø....:eek: Kan slutte med alt bortsett fra pepsien...
Areola sa for siden:
Sier ikke det deg noe?
Er det ikke litt skummelt at du faktisk er avhengig av et stoff i en drikke?
Jeg slutta med lettbrus i januar - ikke drukket en dråpe siden. Når jeg begynte med eurodiett for litt siden, merket jeg samme kløing i tennene som jeg fikk når jeg drakk lettbrus. Mens-forstyrrelsen min kom også tilbake. Ikke rart, disse produktene er proppet full av aspartam... :rolleyes:
Carisma sa for siden:
Det trodde jeg også. Så begynte jeg å gå noen dager uten og økte litt og litt på dagene etterhvert. Nå har jeg ikke drikke det på ukesvis, og kan gå forbi hylla med like liten interesse som jeg gjør fordi brød og sjokoladehylla :ja:
saxpia sa for siden:
Signerer den.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.