< Tilbake til oversikten

Snart russetid, råd trengs!

anonymen sa for siden:

Heisann!

Har gått på ketose i 3 uker og mistet 17 kg (93->76 kg). Har ikke fulgt noen filosofi, men har spist mye fett og ~20 karber per dag.

1. April starter moroa for vi som er russ. Siden jeg er skeptisk av natur, lurer jeg fælt på om jeg vil komme til å skyte opp i vekt i russetiden?
    Kroppen har akkurat stilt seg inn i "ketosemodus" etter en uke med hodepine, og et par andre mindre "bivirkninger". I russetiden er det som kjent mye drikking, mye kebab\junk food, men også en hel del "mosjon".

Hva kan jeg forvente de 17 dagene dette foregår? Har tenkt til neste uke å innstille kroppen til å motta mer høykarbo, men er det noe vits i det? Eller er det bare å kjøre lavkarbo til 30. April?
Sannsynligvis vil karboinntaket gå skyhøyt i alle disse dagene, men begynner på lavkarbo rett etter denne morsomme tiden. Min tanke var å minske vektoppgangen mest mulig.

Hilsen russ

Photobscura sa for siden:

Det er jo mange måter å begrense skadene på. Drikk lavkarboøl, sprit og vin, unngå vanlig øl og søtere drikker.
Om du skal spise babb eller burger, så spis bare kjøttet, og kick brødet. Ingen vits i å ødelegge alt for søtten dagers moro, men heller ingen grunn til å være for rigid, men med noen enkle grep som jeg beskriver over så burde du klare deg greit.
Vet venna dine at du slanker deg, og hvordan du spiser? Da er det jo også lettere å begrense seg.
Men søtten kg på tre uker? Det er helt sykt :D! Du mener ikke tre måneder, da?

anonymen sa for siden:

Bare 3 uker, ja : )

Skal prøve å begrense meg med brød o.l, men vet det kan bli vanskelig når man er full.

Photobscura sa for siden:

Haha, javel :p. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det, kanskje jeg bare instinktivt vet at jeg blir tjue ganger mer fyllesyk med blodsukkerstigende mat i systemet når jeg er på fylla.
Lykke til i alle fall! Du har bare en russetid :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.