< Tilbake til oversikten

Min vei mot målet!

Sassy88 sa for siden:

Er ny her inne, og begynte på ketolysekuren for 2. gang på mandag den 20 april.

Veide meg for første gang i går, og vekta viste svimlende 115.7!!!! Jeg visste jo jeg var feit, men såå feit? Målet mitt er å gå ned til 70-75, må se an litt tror jeg ettersom jeg er 1.75 høy og har en noe kraftig beinbygning.

November 07, 4 mnd etter fødsel veide jeg 78, så disse kiloene har komt fort. Men nå skal di av en gang for alle:D Jeg kommer til å veie meg hver onsdag, samt måle meg div. steder på kroppen, og legger inn resultatene her:o

Som sagt er dette andre gang på kuren, så jeg veit hva jeg går til, og sist gikk jeg ned MYE på kort tid. Håper jeg er like heldig denne gang, og jeg syns ikke det er noe problem med maten. Er jo mye godt en kan spise:D

Håper det er mange andre her inne som også skal ned mye og som har lyst å fortelle litt av sin historie, og dere må gjerne slå følge med meg i tråden min og skrive ned fremgangen/nedgangen deres:D Hadde vært ekstra kjekt om noen har samme veiedag som meg:o

Monicah sa for siden:

hei!
dette er første gangen min på kuren. har aldri før vært bort i kur av noen slag. er nå begynt på ketolyse (forrige onsdag begynte eg) og håper på bra reultater fram til sommeren! har som mål å gå ned 15 kg i første omgang. eg har og veiedag på onsdager. tar mål av kroppen bare 1 gang i mnd hadde eg tenkt... vil se resultater når eg først måler meg:) no på første veka har eg gått ned 2,3 kg:)

Sassy88 sa for siden:

Hei:o
Så flink du har vært!!! 2,3 kg på en uke er slett ikke verst. Du kommer nok til å være en hel del lettere til sommeren ja, er det som er så flott med denne kuren, vekten beveger seg raskt nedover uten at vi går sultne en eneste dag:D

Kjenner jeg begynner å bli matlei allerede, er tiltak å stå å lage til hvert måltid, men allikevel har jeg ikke lyst på "vanlig" mat heller.

Har du lyst til å fortelle hva du spiser? Selv om jeg har gått på dette før er jeg veldig ensformig i kosten føler jeg.

Monicah sa for siden:

eg slite litt med å få i meg nok fett så er begynt å spise 50 g nøtter for dag (30 g fett og 5 karber), til frokost går det i egg og bacon m/salat, frokost-pannekake (fant oppskrift her inne) omlett o.l.
til middag har eg som regel kjøtt (biff,skinke, kjøttdeig , kylling osv) og ALLTID grønnsaker/salat. har funnet oppskrift på hjemmelaget tacokrydder her og det er jo nyydelig godt!!
kvelds går i egg eller rester fra middagen. er mye godt, men ikkje alltid like lett å finne på noe nytt og spennende..så må gjerne komme me din meny også:)

Sassy88 sa for siden:

Jeg får leite opp noen oppskrifter forstår jeg ja. Vet det finnes oppskrift på polarprød også, og de ser veldig gode ut, så jeg tror jeg skal lage det i helga.

Min dag består av mye skinke, egg, tunfisk, kjøttdeig, kylling, annet kjøtt, feit fisk og grønnsaker.

Jeg er ikke noe flink til å ha faste måltider pga travel hverdag, men jeg spiser frokost nå, noe jeg ikke gjorde før.

Eks. på hva jeg spiser er:

• skinke (enten bogskinke eller smårettskinke) egg, ost og majones.
  • tunfisk med majones.
  • kjøttdeig med ett egg i ei skål med endel salat, litt løk og ost og rømme på toppen.
  • kyllingfilet med grønnsaker.
  • kyllingsalat med salat, LITT paprika, agurk og andre gode grønnsaker med lite karbo.
  • wok med fisk eller kjøtt + grønnsaker.
  • tacoform med kjøttdeig, grønnsaker, tacokrydder ("hjemmelaga") og ost, steikt i ovnen.
  • egg og bacon.
  • kokte egg med en klatt smør.

Det finnes også mange sauser fra uncle ben som ikke inneholder å veldig mye karbo, så jeg bruker ofte ei skje eller to av den oppå mat hvor det passer seg.

Så ja, så veldig spennende er det ikke, men jeg får leite meg frem til noen gode oppskrifter etterhvert:D

Helgekosen bestod forrige gang av bacongull (er det ikke det de heter) med minimalt med karbohydrater, mørk sjokolade fra merket "sukkerfritt", eller hjemmelaga gelè laga av vann, funlightsaft og gelantinplater (inneholder ikke karbohydrater, og du kan velge selv hvilken smak du vil ha, alt etter hvilken saft du bruker) og med krem på toppen.

En kan også skjere opp skiver med ost, krydre dem og steike dem i ovnen for å få "chips". Det er temmelig godt:o

Monicah sa for siden:

eg har ikkje helgekos eg.. lagde peanøttsnack for noen dager siden (oppskrift fra forumet) og spiste bare en ettersom det er 2,5 g karber i hver kjeks. det eneste eg oppnådde var at eg fikk lyst på snop. og den trangen har eg ikkje hatt før eller siden. etter at eg begynte på ketolyse har eg ikkje hatt lyst på nåke søtt.. så det problemet har eg ikkje. ser det er mange her inne om ser etter erstatninger for sjokolade og slik, men det behovet har eg ikkje hatt i det heile tatt..heldigvis!

Sassy88 sa for siden:

Så lenge det funker for deg er det jo flott:)

Jeg føler jeg "trenger" den kosen, spesielt om jeg f.eks. ser film med venninner som trykker i trynet med snop og chips, da er det greit å ha noe jeg kan spise, slik at jeg slipper å bli så frista:rolleyes:
Dessuten får jeg ikke noe søtsug selv om jeg koser meg litt innimellom, føler det forsvinner med en gang jeg starter på ketolysekuren.

Monicah sa for siden:

ja klart det er godt (og ikkje minst lurt!) å ha noe erstatning når andre rundt deg sitter med snop. igår lagde eg muffins med sjokoladebiter i til ungene. var veldig vanskelig å motstå fristelsen når eg holdt på å steike dei!!! men d gikk bra:)
no har eg vært å henta boka så no ska eg begynrne å lese i den sånn at eg veit ka eg styre med her:)

Sjokoguri sa for siden:

Hei hei!
Jeg er også helt ny her på forumet, og på denne kuren, men jeg har en søster som har gått på denne siden januar med stor suksess. Men det jeg tenkte jeg skulle tipse om siden dere snakker her om mat/snacks.
På helsekosten får en kjøpt noe som heter "Johannesbrødkjernemel", noe en bruker som tykner til sauser o.l. og av den kan en bake noen gode "pannekaker". Det blir en blanding mellom svele og arme riddere (eller hva det nå kalles), og er ekstra gode med lavkarbo jordærsyltetøy. Kjempegode til frokost eller lunsj. Veldig lite karbo, men allikevel bra med fett og proteiner.
Og så fikk jeg også høre om noen veldig gode sjokolader fra helsekosten. Merket heter "Cavalier", og har forskjellige varianter. De smakte helt vanlig melkesjokolade, og en hel bar som er på 42gr, ligger mellom 3-5 karb, kommer ann på hvilke av smakene en tar. Men de er å annbefale:)

Monicah sa for siden:

hei og velkommen sjokoguri:)
eg har prøvd å få tak i johanneskjernebrødmel her heime, men var vist ikkje lett å få tak i. så eg måtte vist vente ei god stund før dei tok det inn i butikken. men gleder meg veldig til å få det i hus!

Bellabo sa for siden:

Ville bare ønske dere lykke til på ferden :)
Dette er en fin måte å gå ned i vekt på .

istedenfor johannesbrødkjernemel, kan man bruke Nestargel ( tror det var sånn det skrives) på apoteket.. fungerer på samme måte + er billigere.

Svane sa for siden:

Svimlende? Du er jo bare små-jenta! ;) Jeg er 5 cm høyere enn deg, men startet også 11 kg over deg...

Celkommen hit, forresten! Jeg er rimelig fersk selv også, startet den 16. april. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.