< Tilbake til oversikten

Morsomme (?) reklamer for karbohydrater

The Dude sa for siden:

50-60% av det daglige kostholdet bør være karbohydrater leser jeg i en reklame som stadig dukker opp på forumet. Litt ironisk å reklamere for det på akkurat dette forumet.

Spesielt siden jeg klikket meg inn her rett etter at jeg hadde lest denne studien som konkluderer med at man kan spise seg fri fra diabetes 2 ved å redusere karboinntaket til 20%.

www.nutritionandmetabolism.com/content/5/1/14

Og minst like viktig, studien fant absoulutt ingen sammenheng mellom høyere fettinntak og kardoproblemer (hjertesyksommer), tvert imot så hadde kontrollgruppen på lav-fett større andel av hjerteproblem i perioden studien varte.

Og til slutt gikk forsøkspersonene mer varig ned i vekt enn kontrollgruppen (alle gikk opp igjen etter kuren, men alle på lavkarbo var lavere etter 44 mnd enn de var før forsøket).

Sesti sa for siden:

Vitahjertegod.no du mener?
har sett på det der jeg og, fundert litt på om det virkelig var reklame på rett sted, men men:p

The Dude sa for siden:

Hjertegod ja. Skulle tro det var bortkastede penger for dem å reklamere for karbo på et forum som fremmer karborestriksjon.

Sesti sa for siden:

hehe, så reklame for vektklubb.no og her en dag:p
Kanskje de håper noen skal gi seg..?:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.