I dag er jeg vanvittig svak og kraftløs i hele kroppen, orker såvidt å gå opp trappa og løfte armene... begynte å ta ketolysetablettene i dag... vil de hjelpe på dette? Husker jeg ble svak forrige gang også, men det gikk over av seg selv etter en stund (2-3 uker(?)) Var ikke flink til å ta tablettene forrige gang.
Hva er det som egentlig skjer i kroppen siden jeg opplever dette??
Jeg begynte på kuren på mandag.. altså dette er min 4. dag.
Dette er helt vanlig, du skal være slapp nå. Grunnen til overvekt er en ubalanse i forholdet mellom fettfrigjøring og fettlagring. Når du slutter å spise karbohydrater (som blir til glukose i kroppen) tømmer du først de glukoselagerne som finnes i kroppen. Det som skjer da er at kroppen begynner å bruke sine egne fettlager som energi, kjent som fettfrigjøring. Denne omstillingen tar litt tid, man sier at fettfrigjøringen ikke er optimal før etter ca 4 uker. I denne overgangen har kroppen verken karbohydrater eller mye fett tilgjengelig, så du blir slapp. Etter noen dager vil fettfrigjøringen komme igang og du får mer energi igjen. Mangel på vitaminpiller er antakelig ikke synderen i denne fasen - det handler mer om tilgjengelig energi.
Hsuk å spise nok fett for å få igang fettforbrenningen.;)
men kan legge til at jeg har begynt på denne kuren med og uten de ketolysepillene, og merket stor forskjell! uten fikk jeg kramper i bena masse hodepine, og var kjempetrøtt og slapp. merker jo litt i begynnelsen nå og, men stoooor forskjell. så hvis du alikevel har kjøpt de, ha de i veska hele tiden og prøv å huske på dem:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.