Jeg trenger å erstatte cheese doodles og nonstop med noe. Baconcrisps går dessverre ikke. Så... hva spiser dere? Egentlig burde jeg slutte med hele småspisingen, men enn så lenge må jeg iallefall gå over til å spise noe ketolysevennlig.
Ost, ost, ost i lange baner!
Deler opp i små (liksom godis)- biter sammen med litt små paprika- eller stangselleri- biter.:spisesnak
Eller lager ost- og skinkeruller med smør og paprika inni!:sikle:
Eller noen paranøtter!
Veldig mørk sjokolade, gjerne 86 %. Smelt sammen med filadelfiafett, fløte, smør og eventuelt nøtter eller andre tilsetninger. Sett i fryseren i isterningsform og nyt etter et par timer. Bruker ca samme mengde av de 3 første ingrediensene. Og så halvparten bare av smør og ca samme mengde av eventuelle nøtter eller andre tilsetninger. Da får du sjokoladebiter som inneholder bare 1/4-parten av den opprinnelige sjokoladen, og ellers er den proppfull av lovlig fett. Genialt hvis man har problemer med å få nok fett i seg også.:D
Hei.
Er det ketolyse du følger? Står ikke i filosofiboksen, men du har postet på ketolyse-delen ;)
MItt svar: Ost, egg, røkelaks...REtt og slett mat.
Spis deg mett til hvert måltid.
Du vil etterhvert merke at behovet for kveldssnack vil bli borte. For noen tar det lenger tid enn andre :ja:
Ja, virkelig! Jeg har blitt så glad i det!
Som et tips; Mariner over nattat i masse olivenolje, soyasaus, salt pepper, litt chilli og MASSE hvitløk.
Ta kotelettene ut av kjøleskapet og la de ligge minst en halvtime i romtemperatur før steking.
Stek dem i brunt smør på høy varme, 2-3 minutter på hver side, hell stekesmør over. Mmmmmmm!
Hei, ja jeg følger ketolyse nå. Allerede nå har jeg mindre behov for kveldssnacks, merker jeg. Men.. jeg har stjålet noen peanøtter av sambo, så suger er ikke helt borte enda.
Har prøvd ulike "tillatte" ting på Ketolyse, men det er mange partystoppere der ute, føler jeg. Som det nevnes; jo mer det ligner på vanlig mat, jo bedre. Jeg tar gjerne og river endel ost (den du liker best, f.eks jarlsberg, norvegia, cheddar, gryuere osv), blander det godt med f.eks tørkede urter som basilikum og oregano, deretter fordeler jeg det i små, små hauger utover ett stekebrett med bakepapir oppå. La det stå på ca 225 grader til litt mer enn smeltet, og avkjøl til det blir småsprøtt. Knallgodt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.