< Tilbake til oversikten

Protein Power Lifeplan

Ulex sa for siden:

Protein Power Lifeplan er nyeste utgave av boka som jeg brukte som inspirasjon da jeg la om kostholdet for snart fem år siden. Den er skrevet av Michael og Mary Ann Eades, som er et amerikansk legepar. Teorien er mye lik moderne Atkins, tror jeg - men kanskje litt enklere å følge i induksjonsfasen fordi den er mindre restriktiv.

Ideen bak Protein Power er at menneskekroppen har endret seg minimalt siden forfedrene våre var jegere og sankere i steinalderen, og at vi derfor fortsatt fungerer best på et kosthold som ligger nært opp til det de hadde tilgang til da. Dvs. langt mer protein og fett enn det statens ernæringsråd legger opp til - og langt mindre karbohydrater.

Du kan kjøpe boka gjennom Amazon, her:
www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0446678678/qid=1100984799/ref=sr_8_xs_ap_i1_xgl/202-4491854-3420632

Vennlig hilsen
Ulex

friflex sa for siden:

Virket interessant etter og ha lest en del om bøkene på en del nettsteder!

Bestilte to bøker etter anbefalinger fra Protein Power BBS som jeg fant linken til her på forumet! Godt og informativt forum det også forresten :)

Nille sa for siden:

Har en candadisk forum venninde som følger Protein Power. Hun har gitt ut en kokebok med masse knallgode oppskrifter. Karen Barnaby - "The Low-Carb Gourmet". Boka er på vei i posten til meg .... Kommer nok til å oversette og poste noen oppskrifter her - så følg med !!

:sikle:

aveline sa for siden:

KJempeflott, Nille*
At du ikke satser litt profft også da? Det er sikkert flere bokforlag som kunne tenke seg en oversatt lavkalori-bok fra Canada.

Nille sa for siden:

fniiiiis
Ånei, det tror jeg blir for mye gitt !! Kom plutselig på at jeg sannsynligvis burde spørre Karen om det er greitt for henne at jeg i det hele tatt poster oppskrifter fra boka hennes. Hun har tidligere sagt at hvis bare en eneste ingrediens/mengde er forskjellig fra original oppskrift så har du lov til å poste ....... Kan godt ta bort og legge til jeg !! :snill:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.