< Tilbake til oversikten

Hvordan beholder dere vekta?

Jabba sa for siden:

Tenker fremover selv om jeg har mange kilo enda å miste...
Etter slankekuren - dere som har klart å beholde vekta - hvordan har dere klart det?
Fungerer det slik som det står beskrevet i bøkene? altså å gradvis øke på karbene og redusere på fettet?

Dere som ikke har klart det - når kommer glippen? Hva skjer egentlig mentalt når vekta gradvis og snikende øker igjen? Og hvorfor stopper dere ikke "forfallet" når dere ser hva som er i ferd med å skje?

Fortell, fortell......:)

Bee sa for siden:

For det første sluttet jeg og tenke på det som en kur.
Jeg har ingen planer om å kutte ut fettet, da det er det aller mest optimale energiinntaket for meg.
Holder meg fortsatt lavt på karbene. Varierer fra 15-50 gram om dagen.

Photobscura sa for siden:

Jeg er nok veldig som Bee der, jeg har aldri vært på kur, det har alltid vært ment å være varig. På mitt sedvanlige kosthold, hender det at jeg spiser mindre fett den ene dagen og mer den andre, men så er jeg også så vant til dette kostholdet, at de dagene med lite fett innholder gjerne mer grønt og belgefrukt og nøtter, mens dagene med mere fett har mindre av sånt. Det går av seg selv.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.