E litt spent på om der e andre lavkarbere som skal sykle dettan rittet i år? Har syklet det før? Kunne tenkt mæ å dele litt tips og triks i oppbyggingen til løpet med flere.
Har blitt utfordret av søstern min som e sprek, sykla både birken og nordsjø. flere ganger før. Så nu har æ igjen 54 dager igjen på å komme mæ i form til å slå ho... alt annet vil være uutholdig å høre på ho fremover :).
Startet så smått å sette fokus på å få ned vekta på sykkelen for rundt 7 uker siden, altså æ som sett på toppen. Starta på 125 kg og e nu nede på 115, så det hjelper absolutt. Tok skikkelig fart da æ starta på lavkarbo for 3 uker siden. Starta treningen for alvor i forrige uke, da det begynner å haste litt :D Også fått satt opp en treningsdagbok for å følge litt ekstra med.
Kom mæ på sykeln forrige onsdag for første gang og traff nånn tøffe bakka :p så det blei en del stopp, men kom mæ heim igjen iallfall. Nu etter 2 turer til e alt mye lettere allerede, så formkurven e bratt den første tiden her. Hentet MANGE minutter allerede på samme strekning. Men foreløpig e æ LANGT unna å komme mæ igjennom 85 km på hederlig vis.
Akkurat nå tenker jeg litt på hva som er smart å gjøre i dagen før rittet med tanke på å ha mest mulig krefter? Kjøpte i dag proteinshake til å ta etter treningen, med kun 0,6 karbs hvis æ ikkje husker feil. Håper det hjelper til enda mer trøkk i låran.
Andre som er igang til dette løpet, eller forsåvidt andre sykkelritt? Kunne vært greit å dele litt erfaring, spesielt for min del som måååå slå søstern.
Alt fra matprat til treningstips.
Deilig å kunne si at Nordsjørittet ble gjennomført som en suksess i bokstavelig talt kraftig motvind langs rogalandskysten denne helgen :) Fikk tiden 4.33.55 og plasserte meg da ca 40 minutter under gjennomsnittstiden til de ca 6750 syklistene som fullførte.
Lavkarbo har fungert helt topp i oppkjøringen til dette målet. Med en vekt på 107 kg ved rittstart har jeg klart å gå ned over 18 kg på lavkarbo og sykling.
Vil anbefale flere å forsøke seg i dette rittet som er en flott opplevelse og en test de aller fleste vil kunne klare. Handler kun om hvilken målsettning man skal ha på tid.
Vil også nevne Ringer Drink + som er dradd frem her i forumet. Har fungert kjempebra for min del og anbefales for lignende aktiviteter. Syntes heller ikke det smakte så ille bare man finner noe å blande det med :)
Må vel også desverre nevne at min topptrimmede søster slo meg, så her er det bare å bite sammen tenna og ta revansje på Birken. Det som er deilig er at jeg vet jeg slår henne da, så lenge jeg fortsetter formstigningskurven jeg nå er inne i!
Selv bruker jeg sykling "kun" som barmarkstrening for alpint. Hittil i sesongen har jeg klart 2-3 økter i uken. Kanskje det kunne være en idé å melde seg på Birken til neste år? Hmmm... noe å tenke på.
Jeg har kjempelyst til å være med på ritt og løp. Jeg er bare for pysete, vil være litt raskere før jeg melder meg på. Også vil jeg ha noen å melde meg på sammen med. Kjipt å kjøre alene. Foreløpig er det ingen av mine venner som driver med slikt...
Jeg har en drøm om å kanskje stille til neste års ritt og løp. Da har jeg et år å trene på, og bli raskere.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.