Hverken vekt eller målebånd gir utslag. Jeg gikk ned 2.5kg de første dagene og siden ikke noe, dvs det har gått litt opp og ned(men det er vann kjenner jeg på fingrene).
Jeg prøver å spise ca 75-80% fett, 15-20%proteiner og resten karbo og ligger på 20-25 karber om dagen og er i ketose.
Burde jeg kutte tvert ALLE mjølkeprodukter utenom smør? Eller er det slik at man kan tåle ost og creme fraiche, men ikke ferskost som cottage cheese eller fløte?
Søtstoff må jeg nok kutte helt ut i allefall.
Skal jeg kutte ut alt som er laget av mjølk og holde meg til kokosmjølk som erstatning?
Jeg prøver å spise grønnsaker slik at i allefall 15 karber er fra grønt, men noen ganger har det blitt litt lite og litt mye fløte/cottage cheese.
Jeg spiser NOK fett, men mulig det kan være for mye med 80g protein pr dag? Jeg er 160cm høy og burde veie 60kg, noe jeg absolutt ikke gjør.
Jeg synes jeg har stått stille så lenge nå, at jeg må gjøre noen tiltak.
Høres det dumt ut å prøve en uke eller to hvor jeg kun tillater fet, hard ost og creme fraiche, og om det ikke hjelper, kutte ut alt? Fløte og ferskost kan jeg klare meg uten, men kokosmelk kan liksom ikke helt erstatt creme fraiche i saus synes jeg... Men må jeg, så må jeg. For ned i vekt må jeg, og da får det heller gå på bekostning av hva smaksløkene vil ha...
Prøv først, som du sier, å kutte ut fløte og ferske oster (cc)
Forhåpentligvis vil dèt være nok. Bare fløten alene er partystopper for mange, desverre...
(..skulle ikke dette være tilstrekkelig, skal vi vel hjelpe deg å trylle frem gode sauser alikevel ;))
Av egen erfaring vil jeg anbefale deg å kutte på karbene, selv må jeg langt under hva du referer til for å tape vekt. Snittet mitt ligger på 9 karber daglig de siste ukene,- og endelig ser det ut til å løsne. Om jeg spiser opp mot 15-20 står jeg helt stille.
80 g protein blir nok for lite for deg, og ja,- kutt søtstoffet, det r ikke bra for noe:)
Jeg venter på noen bøker av Skaldeman, så spørs om jeg kommer til å kutte på karbene ja. Først prøver jeg å kutte ned på karbene fra mjølkeprodukter, for de har jeg skjønt kan ødelegge,og siden jeg ikke går ned, er det rimelig å tro at de bør kuttes først, og selvsagt kunstig søtning..
Men hvorfor mere protein? Det sistes 1g protein pr fettfri kroppskg, eller at man som 160cm høy skal ha 60g protein om man er stillesittende.Jeg er 160cm høy og spiser 80-90g protein og er redd for at det er for mye og har holdt igjen, og da må jeg liksom ha noe grønt til... Men kanskje det ikke er så farlig da?
Ja, det kan jo hende... Jeg tenkte bare at jeg kan fint veie 55kg og ikke være tynn... Det er maaange år siden og noen svangerskap siden.. Husker da jeg veide 72 kg, da brukte jeg størrelse 46, og jeg brukte strl 38 da jeg veide 50kg... Vekten nå er jo helt tragisk, jeg er over dobbelt så tung som jeg kan være.... Jeg innser at jeg ikke kan veie 55kg nå eter noen svangerskap mm, men jeg drømmer om 65kg innerst inne. Eller dvs en vekt der jeg kan gjøre hva jeg vil og handle klær hvor som helst og klær jeg vil ha! Det er så kjipt å handle store klær, for de er bare maksimerte vanlige klær og passer jo ikke min kropp.
Er enig at du bør kutte på karbsene, iallefall gi det ett forsøk, men er overhodet ikke enig at du skal helt ned på 9 gr. Da får du i deg for lite karbs rett og slett. Forsøk med rundt 15 g, for selv om du er i ketose så betyr det dessverre ikke at man automatisk går ned i vekt.
Kunstig søtning er nok en forutsetning at du kutter og gjerne holder deg unna i 6 uker og kanskje prøve på om du tåler det da, men i små mengder.
Ønsker deg lykke til og håper det løsner snart. Er på samme sted som deg, altså at det står i ro så skjønner frustrasjonen din godt :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.